Een 68 met het inc logo erop of een imitatie sproeier 70 moet aardig kloppen....zuigt hij valse lucht dan zijn beide sproeiers te klein. Helaas is het pasvlak-draagvlak voor de voetpakking van een Airsal veel kleiner dan van een originele Tomos A5 cilinder dus een nieuw type voetpakking is eigenlijk...
Sproeier 74 is al veel te groot dus hij zou kats moeten verzuipen als je de choke half erop houdt.
Dus hij krijgt te veel lucht waardoor je mengsel te arm is.
Een Airsal op een blokje met grote spoelers is vaak een probleem, welk type voetpakking heb je gebruikt?
Met een bromzuiger krijg je een veel betere cilindervulling dus meer vermogen, doe er ook een brom of hd kopje op zodat
compressie een stuk hoger wordt....dan kun je achter met wat tandwielen spelen en is 33 km/h geen probleem.
Heb je wel een nieuw type voetpakking gebruikt want dan hoort het gewoon dicht te zijn als je een originele A5 cilinder hebt....of je membraan pakking lekt....die ligt bijna tegen de voetpakking dus is lastig om te beoordelen welke pakking lekt. Eerst de valse lucht verhelpen, dat hij nog goed stati...
Als je aan de koppeling draait gaat de krukas rond, niet het achterwiel. Je moet aan het koppelingshuis draaien, met de klok meedraaien dan draait het wiel vooruit. Heb het vermoeden dat je blokje verkeert om loopt, vliegwiel moet tegen de klok in draaien als hij loopt. Zit het vliegwiel nog wel net...
Loopt de Tomos misschien iets te rijk als hij goed warm is en daardoor iets vermogen mist.
Welke sproeier zit er in de carb, en staat logo op de sproeier?
Moer kun je ook een met een stiftslijper bijna door frezen, dus tapeind niet raken, daarna met een beitel rond tikken dan barst de moer open. Deze gebruik ik maar je heb ze ook op 230 volt. https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-profi-variabele-pneumatische-stiftslijper-met-25mm-hals?sku=2088&utm...
Origineel zitten er tapeindje in de cilinder waar je dus een moer op draait. Jij hebt het over schroeven (die draai je in hout of in een plug) ik ga er dan vanuit dat je dan bouten bedoelt. Als er bouten gebruik zijn kun je ze laten schrikken dmv een stuk massief staal op de kop van de bout te zette...
Zo te zien zit het lekker vast. Al zou je er een koppelmoer aan lassen zodat een dop 10 weer goed past dan breek waarschijnlijk de bout als je hem met veel kracht los moet draaien....het is maar een m6 boutje. Kop eraf boren dan kan de uitlaat eraf, de rest van de bout er netjes uitboren lukt de mee...
Als het echt vast zit door roest wordt het lastig, kruipolie werkt niet in een half uurtje en de meest olie ligt dan op de grond.....boor je de kop eraf dan blijft er weinig over voor de griptang. Ik zaag dan de bocht door en haal de cilinder eraf zodat ik de cilinder onder de kolomboormachines kan ...
Als het van die inbus bouten zijn kun je proberen om de kop eraf te boren zodat de uitlaat er af kan. Dit haalt vaak de spanning eraf en dan kan je met een griptang ze eruit draaien.
@ macksly
zijn zo goed als rond.
Dop schiet er overheen.
Normaal start je hem choke en geef je na 10 of 20 sec wat gas zodat de choke eraf gaat, ding loopt nu enkel op de choke.
Keerring is idd lek dus gewoon beide gewoon vernieuwen.
Achter die bus hoort dit rubber te zitten https://www.tomoshop.nl/nl-nl/rubber-pakking-voor-dellorto-sha-carburateur.html?_gl=1*pa5gaj*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjwwsrFBhD6ARIsAPnUFD2AGsb41pEBPZ8m5hQDtrLSZMYgMo9C9e3NKdzNhHKVakNL3FWubu0aAlqmEALw_wcB&gbraid=0AAAAADe6zj1lWvbm4XYtih48gpfUoKsO...