Ooopss.. Sorry daarvoor! Heb gelijk even een geluidswaarschuwing erbij gezet! Maar over die uitlaatflens:Lukte me even niet het fragmentje af te spelen zonder dat je tomos hier midden in de huiskamer stond en m'n speakers uit elkaar dreigden te knallen (volume dinkie leek niet te werken en heb de boel net goed ingesteld)
Evenzo... zo veel kan het dan niet zijn, lekt ie niet gewoon als een malle bij de uitlaatflens?
Ja een deotest wordt helaas heel lastig, i.v.m. dat de Tomos niet langer aan kan staan dan 1-2 secondenAls je uitlaat lekt hoor je dat wel lijkt me. Weet eigenlijk niet zo wat ie doet zonder uitlaat maar hij zal er iig beroerd door optrekken. Uitvallen niet zo zeer nee. Valse lucht ergens waarschijnlijk. Je zal de voetpakking niet vervangen hebben denk? Even deo test doen.
Okee, in ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik bedenk me alleen net: op je carburateur zit een schroef aan de zijkant, waar die maat van mij als ik het me goed herinner aan heeft lopen draaien (een klein beetje). Dat is de schroef die aan de zijkant het meest uitsteekt. Kan dit er mee te maken hebben? Ik durf nooit zo aan deze dingen te kloten, want straks vererger ik het probleem.Dan ben ik er ook ff uit, zoveel heb je niet gedaan dus even goed kijken of je dat goed gedaan hebt voor zover mogelijk.
Okee, ga ik vanmiddag even proberen. En ik heb de bougiekabel en de bougie vervangen.Hallo,
Die stationair schroef even helemaal indraaien, dan 1,5 slag uitdraaien.
Zo staat hij meestal goed om te beginnen.
Heb je ook aan je ontsteking gezeten?
Ik heb zojuist het probleem verholpen! Heb de stationairschroef even goed aangedraaid en 2 slagen teruggedraaid. Toen viel mij op dat er klein beetje rook tussen de cilinderkop en de cilinder kwam. Alle draadeindes goed aangedraaid, en toen startte hij in een keer en bleef hij goed stationair!Wat is het type/ merk van de bougie?
Had Bruno het toch bij het rechte eind
Okee zal ik dan doen. Ik maak wel even een filmpje binnenkort, dan kan je het zelf goed beoordelen! En zou de maat dan een slag lager of een slag hoger moeten?Dan misschien toch valse lucht bij je uitlaat(aangezien het geluid) Hou achter even je uitlaat dicht. Hij zou dan niet te lang door mogen lopen. Doet hij dat wel kunnen de uitlaatgassen er dus uit bij de flens. En dat hij warm moet worden voordat hij goed loopt is logisch. Maar 5 minuten is wel erg lang. Misschien toch een ander maatje sproeier.
Had Bruno het toch bij het rechte eind
Maar dit stotteren? Is dat ook sproeier gerelateerd?Ik zou denken een maatje groter aangezien je spruitstuk meer benzine doorgeeft als hij warmer is. (bij koude motor slaat de benzinedamp neer in het spruitstuk) Maar is een kwestie van proberen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten