Zou je graag helpen maar heb geen idee waar je het over hebt, wat waarom niet past etc.
Beste Tomos fans,
Gister heb ik heel goedkoop een stage 6 openlucht filter kunnen krijgen.
De filter heb ik vandaag gemonteerd. Deze stage 6 filter vervangt mijn erg oude el cheapo powerfilter.
Mijn Tomos a35 hda had eigenlijk een iets te grote sproeier, wat zorgte voor een vrij donkere bougie.
Maar met de nieuwe luchtfilter erop, krijgt de Tomos blijkbaar genoeg zuurstof om dit weer lekker te laten lopen.
De stage 6 filter heeft een 55 mm aansluiting. Wat zou betekenen dat je hem direct op de carbarateur zou kunnen aansluiten,
helaas lukt dit niet omdat er een "kap ophang clipje" in de weg zit. Heb daarom een aanzuigrubber ertussen zitten die van de
55 mm carb aansluiting gaat, naar een 35mm verloopstuk op de filter.
Dus: 55mm carb aansluiting -> aanzuigrubber 35mm -> verloopstukstuk 35 mm naar 55mm -> Stage 6 openlucht filter
Mijn vraag is dus:
zal er een verschil in zitten als ik een aanzuig rubber kan kopen die van 55mm naar 55mm gaat?
Dus:
55mm carb aansluiting -> aanzuigrubber 35mm -> verloopstukstuk 35 mm naar 55mm -> Stage 6 openlucht filter
VS
55mm carb aansluting -> aanzuigrubber 55mm -> stage 6 openluchtfilter
De tweede optie heeft namelijk geen restrictie.
Mijn tomos is nog bijna helemaal standaard, dus denk dat er geen verschil inzit, maar jullie weten hier vast meer van.