door Notagunfreak » 02 mar 2021 12:48
door shadowranger » 02 mar 2021 13:25
door Notagunfreak » 02 mar 2021 16:16
Heb zelf ook al wat horror verhalen gehoort over het kraantje verwijderen en vooral bij het aandraaien. Moet ik nog ergens echt op letten. Want ik hoorde als je dat tapeinde kapot draait waar dat kraantje op komt je eigenlijk moet kijken naar een nieuw frame of weten hoe je moet lassen. Maakt het merk ook uit van het vervangingskraantje? Zie namelijk DMP of mezoly kraantjes staan.Niet kitten, maar kijken waar die lekt. Vaak is de o-ring kapotgedraaid, dus vervangen is enige optie.
door fons716 » 02 mar 2021 19:46
door shadowranger » 03 mar 2021 12:36
door Notagunfreak » 03 mar 2021 14:17
Hij lijkt namelijk achter het zwarte plastic plaatje te lekken. Maar hij lekt als een malle. Was net ff naar de Praxis en toen was de benzine op.... Met de reserve functie net thuis kunnen komen. Wel echt bloedirritant. Als je de schuur nu ook opendoet, komt er gewoon een walm aan benzine lucht op je af. (peperdure 98 met castrol rs ook nogNiet kitten, maar kijken waar die lekt. Vaak is de o-ring kapotgedraaid, dus vervangen is enige optie.
door Notagunfreak » 03 mar 2021 23:10
Ff een andere vraag. Ik heb nog een aantal standaard luchtfilters liggen. Ik weet dat je een standaard luchtfilter kan modificeren voor meer luchttoevoer voor 15/15 of groter. Maar heb nog nergens gezien waar je precies de gaten moet boren, is daar een FAQ of een guide voor ofzoiets? Wilde namelijk eigenlijk eentje maken waar ik het aanzuig gat van af haal en vervang met een pvc buisje met een groter diameter. Enig idee wat ik er precies mee kan doen?De moer op de kraan heeft 2 schroefdraden (links en rechts). Je trekt daarmee als het ware de kraan tegen de opening onder je frame. Als afdichting wordt een o-ring gebruikt ( net als bij de vul-/ aftapplug van het carter).
Waar je op moet letten is dat de moer op de kraan maximaal uitgedraaid is op de kraan voor montage. Dan hou je de kraan zoals deze hoort te zitten met hand op positie en draai je eerst met de hand de eerste slagen van de moer op de schroefdraad van je frame. Daarna kun je de kraan tegenhouden met een passende steeksleutel of bahco op het vierkante deel en met een andere sleutel de moer verder tot je voelt dat ie vast komt te zitten. Met beleid vastzetten. Als er nog iets lekt de moer net zover aandraaien tot het stopt met lekken.
Als de moer eerder tegen zijn eind zit aan de kraanzijde voordat deze vast zit tegen het frame moet je de kraan met moer eerst op de schroedraad draaien op de normale manier voordat je de trekfunctie als hierboven beschreven uitvoerd. Je moet dat zelf even uitproberen wat het beste is.
door fons716 » 04 mar 2021 11:54
door Notagunfreak » 04 mar 2021 21:35
Top bedankt voor de duidelijke foto's en beschrijving, dit is makkelijk om te doen. Zorgt dit voor genoeg lucht voor bijvoorbeeld een 16/16mm carb en zal je dit beter kunnen afstellen dan een openlucht filter?Geen gaten boren in het filter huis maar de originele buis-pijpje vergroten.
Een pvc sok 19 mm kun je er in maken, in het midden van de sok zit een randje waar je normaal de pvc pijp tegenaan duwt...dat met een dremel weg schuren zodat hij helemaal 19 mm inwendig is.
PVC sok moet strak in het luchtfilter passen en vast gelijmd worden.
Als er in het frame een rubber zit voor de aanzuigbuis moet je die verwijderen anders past de pvc buis niet in het frame
.
door fons716 » 04 mar 2021 22:12