Dag mensen,
Ik ben de laatste weken in het weekend weer een beetje aan het prutsen aan mijn Tomos Revival TS uit december 2008. Maar ik loop een beetje tegen dingen aan. Ik heb inmiddels een 17,5 carburateur gemonteerd samen met een standaard snel uitlaatje (sigaartje) en heb een tijdje met powerfilter gereden. Ook is mijn tandwiel verhouding aangepast. Ik merk eigelijk niet zo veel met mijn nieuwe carb... Nou heb ik dus even flink lopen rondneuzen op brommer forums (zo ook deze) maar ik lees te veel verschillende antwoorden. Misschien word het zo even wat duidelijker.
Als ik mijn carb van mijn spruitstuk haal, zie ik dat het spruitstuk een stuk smaller is als mijn carb uitgang. Nou heb ik gelezen dat een Revival TS geen begrenzing op het spruitstuk heeft en heb ik gelezen dat ie dat wel heeft. Nou, dat lijkt mij dus een flinke begrenzing! En dat zal ook de reden zijn dat ik niet al te veel verschil merk.
Alleen zoek ik een manier om het spruitstuk te ontgrenzen. Want zoals Revival kenners weten, zit er een rubber buisje om het spruitstuk. Wat nou blijkt, is dat in het rubberen buisje een metalen buisje zit, of dat dat gewoon direct aan mijn spruitstuk zit.
Is het allemaal wat simpeler dan ik denk dat het is? Of is de oplossing alsnog gewoon k#t?
Mvg. Died