• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

pruttelen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 16:01

Mijn tomos loopt 35 en ik heb een brom kop erop gezet maar mijn ontsteking staat nog wel op snor stand weet ook niet echt hoe ik dat verander er zit een 56 sproeier in en als ik rijd dan prutteld hij, hij houd in lijkt het wel... dus als ik er bijvoorbeeld een 54 sproeier in stop zal dat genoeg zijn? of welke maat raden jullie aan?

Welke model tomos heb je? ik denk s25
uit welk jaar komt de tomos ? ....
Is het een snor of een brommer? snor met hogedruk kop, ontsteking nog snor stand
wanneer ontstond het probleem? sinds hij draaide, nadat ik hem kocht

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? puch hd kop erop demper eruit gehaald...

Wat is het probleem? ik zoek een soort tutorial met fotos enzo hoe ik mijn ontsteking goed zet, en door dat pruttelen wat voor sproeier ik het beste erin kan doen als er nu een 56 in zit...

groeten Nick :D
Omhoog


Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 24 jun 2012 16:40

welke uitlaat ? carburateur ? luchtfilter ?
ik neem aan alles standaard

dan ik 56 inderdaad te groot, zelfs 52 kan goed zijn, maar je moet zelf gaan afstellen, elke brommer is anders
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 16:48

ik denk ook dat het gewoon standaard is allemaal, ik zal kijken voor een 52 dan ik zal er wel wat proberen..

Bedankt! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 16:55

Als je een 14/ 9 carb ( staat op de zijkant van de carb geschreven ) hebt , is dit al 1 van je problemen
Je zal op zoek moeten gaan naar een 14/12 carb.
Wanneer je het 1 veranderd moet je het andere meeveranderen om een balans te vinden in
de ideale afstellingsverhouding van lucht /benzine /ontsteking.
Controleer ook altijd of je geen vals lucht hebt, en de kleur van je bougie.

Hier vind je ook veel info
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Hoofdpagina

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 17:27

er staat : DELORTO
SHA 14 12 P
valse lucht met deo test? en kleur van boegie is : de rand is goud bruinig en dat lipje is zwart
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 17:40

en welk uitlaat zit eronder ? snor , standaard snel of andere ?
de snor uitlaat heeft een slinger in de bocht , en zal die nooit harder gaan lopen.

Ik heb meegemaakt dat met dezelfde setup , een kleinere sproeier beter werkt,
dit kan je testen door de lucht toevoer beetje af te dichten met je hand.
Als die die dan beter loopt is de sproeier te groot.

valse lucht doe idd met een deotest.
met een deospray op de div aansluitingen te spuiten met een draaiende motor,
wanneer de motor hier op reageert is er sprake van valse lucht.


lees ook hier
viewtopic.php?f=43&t=18970&p=313817#p313817

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 17:46

deze uitlaat ik weet niet welke het is.. :$

Ps : zou de snelheid ook veranderen als ik de ontsteking op bromstand zet?
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 18:13

Het op bromstand zetten van je ontsteking is wel aan te raden.
Omdat je zei dat je een s25 hebt , dacht ik dat je misschien contactpuntjes hebt.

De uitlaat is geen snoruitlaat , dus hier ligt het niet aan .

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 18:17

ik heb gekeken in faq voor die bromstand en heb een manier gevonden en kga vanavond even kijken hoe dat werkt...
als ik er een expansie uitlaat onder leg rijd hij ook harder hè? meer kan ik eiggenlijk niet doen ja misschien beetje uitfrezen maar daar begin ik niet aan, ik wil geen vastloper duss..
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 18:22

Het beste is stap voor stap een upgrade uit te voeren, zodat je weet waar jet probleem moet zoeken.
maw. laat hem eerst goed lopen voor dat je verder gaat.
Een betere uitlaat dan dit , levert uiteraard betere prestaties op,
De 1 met optrekken de ander juist op zijn top.
Hier is een uitlaattopic over gemaakt.

Uitfrezen kan je wel doen , zolang je binnen de grenzen blijft.
even research doen naar wat wel en wat niet dus !
Ik heb er pas 1 afgeleverd die ik gedremeld heb , en dat was zeker de moeite waard ,
hij rijdt mij er nu uit :cry:

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 18:27

dat frezen laat ik nog maar even... het is wel handig ja als je dat stap voor stap doet voor het probleem te achter halen, mijn tandwiel verhouding is 27 vanvoor en vanachter 35 hij trekt super goed op maarja daar is deze topic indd niet voor gemaakt maar bedankt voor jullie reacties en tips ik kan er zeker wat mee doen! bedankt! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 18:52

zal wel 26 voor zijn .

als je 35 achter hebt , wat overigens erg groot is , kan je deze vervangen voor een 26 of evt 24 .
dan zal je zeker harder gaan , maar zal die wel minder hard optrekken.
met 35 maak je heel veel toeren wat ook slecht is voor je blok.
Tenzij je de tomos gebruikt om te crossen dan rijd je niet constant volgas.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 19:20

dus ik zou in stapjes moeten opbouwen achtertandwiel kleiner, andere uitlaat, kleinere sproeier en ontsteking om zetten als ik dat opbouw zou hij beter/harder lopen? :? en ook nog even voor valse lucht kijken..
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 19:38

als ik deo op mijn spruitstuk spuit dan gaat hij harder draaien.. dus daar trekt hij wel wat valse lucht je had een link verzonden met daarin die fotos van die carburateur ik denk daar bij dat schroefje zit dat soort plastiek ringetje dat zit bij mij niet met die rand tegen het spruit stuk zou de valse lucht daar door komen?viewtopic.php?f=43&t=18970&p=313817#p313817
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 24 jun 2012 20:31

Ik denk dat 9 van de 10 gevallen hier de oorzaak ligt.
Schijn eens een zaklamp bij de luchtinlaat met het gas open ( geen draaiende motor )
Dan zie je in geval van vals lucht het licht door de spleet heen schijnen
die ik op de foto heb laten zien.
spleet.JPG

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 24 jun 2012 20:39

ik heb het net geprobeert maar kan er niet bij met lampje dus dat doe ik wel als ik de andere sproeier erin steek anders moet ik mijn hele blok er vanonder halen want mijn carburateur zit tussen mijn frame is best akelig heb al gedacht aan ander spruitstuk maarja...
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 25 jun 2012 08:53

Heb je nog een eicilinder? beetje rond van vorm? of heb je een membraan cilinder (hartstikke vierkant)
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 25 jun 2012 09:19

Gewoon vierkant

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 25 jun 2012 10:18

Dan heb je toch ook standaard je carb aan de zijkant hangen?
Dus ff sproeier 52 erin doen en het schroefje goed aandraaien dan zal het goed moeten zijn;)
Omhoog

nick123
Tomosforummer
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2012 07:43
  • Citeer

Berichtdoor nick123 » 25 jun 2012 13:27

oke 52 sproeier duss dan ga ik daar toch maar eens voor kijken bedankt allemaal! :mrgreen:
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.