Berichtdoor Becky » 22 sep 2014 21:28
even op een rijtje:
- sproeiermaat niet juist voor de hoeveelheid lucht die aangezogen wordt.
-> deze is nog origineel zoals die was, hij reed altijd met de standaard sproeier, dus lijkt me niet dat dit opeens niet meer klopt
- Defect membraan (imitatiecilinders hebben niet zo'n goede afwerking waardoor er stukjes van het membraan worden afgeslagen).
-> is nagekeken, ziet er nog perfect uit. pakking is ook net vervangen
- Zuigerveren niet correct/ zuiger van bromtype(sleuven) gemonteerd in cilinder zonder membraan.
-> daar heb ik niets mee gedaan, zuiger e.d. heb ik alleen gekeken via het uitlaat gat of de zuigerveren er nog goed op zitten, die zitten nog goed. cylinderkop is er niet afgeweest
- Ontsteking niet goed op tijd, verkeerd type bobine/CDI, puntjes ingebrand, condensator lek, spoel(en) defect.
-> ontsteking heeft 2 standen, brom en snor, hij staat nu op de brom, daar kan niet veel mis mee gaan denk ik? bobine doet het op een andere brommer wel. en is ook vervangen. puntjes heeft ie niet. spoelen zijn doorgemeten, alles is goed...
- Slechte electrische verbindingen tussen bougie,- kabel, -dop en/ of bobine/ CDI, stekkerverbindingen/ massapunten geoxideerd.
-> heb alles nagekeken en bobine met nieuw bougiekabel nagelopen. *heb in totaal 3 bobines getest waarvan 1 gesneuveld is helaas en ik dus niet meer kan gebruiken. zelfs de stekker verbindingen getest en kabels doorgemeten en een stekker vervangen
als ik aantrap zie je een berg vonken in het vliegwiel en meet ik ook stroom door de bougiekabel... meer dan 300 volt iig. zou het nog een keer moeten nalopen, is wat lastig meten terwijl je trapt
ik zou het verder niet weten eigenlijk.... dacht dat de veer misschien versleten is, waardoor ie hem niet meer zo stevig doortrapt van binnen ofzo? het kicken is gewoon normaal zoals vroegah zeg maar
of heb ik iets van binnen verkeerd gedaan? volgens mij heb ik alle onderdelen perfect terug geplaatst toen ik de keerring vervangen heb
knowledge is power, strengh is just a tool