Als je teveel brandstof naar het blok krijgt verzuipt hij als het ware erin. Hierdoor start de tomos moeilijk tot niet en krijg je veel kool in je uitlaat en cilinder omdat er olie in je brandstof zit dat niet volledig verbrand. Als je teweinig brandstof krijgt en teveel lucht kan je vergelijken met te weinig olie in een auto. Je brandstof is namelijk ook je smering dus heb je meer kans op een vastloper. Lucht kan je niet afstellen op je carb dus gewoon zorgen dat het blok niet via andere kiertjes lucht krijgt. Dit heet valse lucht en wil je niet. Als je deo spuit in die kiertjes en hij heeft valse lucht dan verbrand je blok dit mee dus hoor je verandering in hoe hard het blok loopt. Brandstof kan je afstellen door een grote sproeier in je carb te draaien. Een sproeier is in feite een boutje met een gaatje erin.waar je brandstof doorheen gaat. Hoe groter het gat hoe meer brandstof. Je sproeier zit in je carb geschroefd en afgeschermd door de vlotterbak. Dit is het zwarte kapje wat op je carb zit met 2 schroefjes. Daarin zit ook je vlotter met een naald. Als deze met benzine vult gaat het vlotter drijven en opent het de opening naar je benzineslang. Je vlotterbakje zit meestal aan de onderkant van je carb en zie je metteen. Schadowranger probeerd dus te zeggen dat je moet kijken of alle kiertjes naar je blok wel goed gedicht zijn door pakkingen. Controleer alle kiertjes die van je carb naar je blok gaan en ook de koppakking deze zit bovenop je cilinder. Spuit ook aan de onderkant van de cilinder want hier zit ook een pakking.
PS. Het schroefje aan de zijkant regelt het stationair toerental. Dus hoeveel toeren het blokje maakt als je niet rijd maar wel aan staat. Als je eraan draait hoor je verandering in het toerental. Loopt hij rustig ploffend dan is het goed
Edit: Als hij met choke wel normaal loopt moet je controleren op valse lucht. Choke verminderd namelijk de lucht doorgang van de carb
[ Post made via Mobile Device ]