Het kan maar net een beetje verschil maken en hopelijk de goeie kant op. Ik zie het vooralsnog zo:
a35 blok heeft een behoorlijke hoge carterdruk (grote spoeler model gemeten, oude nog niet) en niet al te beste koeling, als je een tijdje gereden hebt en vervolgens stopt dan kan ie zijn warmte niet kwijt dus de temp loopt op, ook in het carter. Hogere temperatuur = hogere druk, om mengsel binnen te krijgen heb je juist lage (onder) druk nodig. Bij lage toeren heb je sws al niet zoveel ingaande 'flow' dus alles wat dat nadelig beinvloed moet je vermijden.
HD kop geeft, o.a., een hogere verbrandingstemperatuur die door gegeven word aan je carter, vroegere ontsteking ook. Dichte zuiger beperkt flow etc. etc. Maar het is nooit het hele verhaal, meestal doen veranderingen meerdere dingen tegelijk en dat is lastig te voorspellen tenzij je heel veel ervaring hebt met betreffend blok.(maar dan is het ook geen voorspellen meer
)
Proberen dus en het beste compromis zoeken want je blijft beperkt door het basis blok (tenzij je daar ook veranderingen in aan gaat brengen)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...