Berichtdoor shadowranger » 04 nov 2017 10:13
Deotest. Spuit een beetje op plekken waar je vermoed dat lekkage kan optreden bij een draaiende motor. Op die plekken waar de motor dan reageert zit lekkage, behalve als je direct in het inlaattraject spuit. Dus niet bij de luchtfilteraansluiting spuiten.
Grootste boosdoeners zijn:
- aansluiting carburateur met spruitstuk (sleuf bij schroef is niet voldoende afgedicht.
- voetpakking/ koppakking (al zal het laatste niet vaak een reactie geven i.v.m. overdruk uit de cilinder, wel prestatieverlies en een piep-geluid)
- lekkende krukaskeerringen (achter de koppeling geeft bij een lekke keerring bij verbranding een dikke witte walm, bij ontsteking niets zichtbaars)
Voorwaarde voor de deotest is dat de motor wel kan draaien.
Maar geef eerst even je sproeiermaat aan. Misschien is die niet geheel juist.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn