Dat doet de flens volgens mij in dit geval wel. Zal denk ik niet meer dan 1mm zijn maar toch een heel klein beetje.Zolang dat de flens niet een stuk van de doorlaat van de pijp afdekt lijkt me dat geen probleem
Ik heb het geprobeerd en het heeft me 10km/h opgeleverd (van 40 naar 50) en een stuk meer trekkracht, maar bovenin nog steeds niet helemaal top. Het zal dus aan de uitlaat liggen. Hij kwam ook hoger in de toeren met een wat losse uitlaat. Iemand een suggestie voor een goeie uitlaat onder een 65cc? Tecnigas next/sport, dmp reverse (als die überhaupt nog te krijgen zijn) of iets anders wat goed trekt.Maar, je was dus van plan die uitlaat te vervangen en toen..... brak het tapeindje af. De rest is het begin van dit verhaal.
Wat je zou kunnen doen om te kijken of de uitlaat de oorzaak is omdat hij het niet kan verwerken, is de moertjes wat los draaien, dit geeft wel lekkage en dus een rotherrie maar het heeft minder weerstand. Als hij dan wel harder gaat weet je dus wat het is.
Klopt de sproeier moet ik inderdaad nog veranderen deze was kurkdroog en leek wit te worden. Waar die eerst met sproeier 68 neigde naar nat. Hittegraad 6 heb ik nog liggen kan die wel eens proberen.Ik zou het nog even aankijken, hij is vast nog niet echt ingereden en de lage temperaturen werken ook niet mee. Van 40 naar 50 is wel 25% meer toeren (beste wel veel).
Over temperaturen gesproken, probeer eens een wat warmere bougie, ik zweer bij Champion L86C, mijn Tomos rijdt hier het lekkerste op, wie weet. Als het echt een verschil is moet je bij echt hoge temperaturen misschien weer terug naar NGK 7.
Hou ook de kleur in de gaten, misschien moet je je sproeier ook aanpassen.
Ja inderdaad, maar ik kan niet eeuwig met een lekkende uitlaat blijven rijden. Dat heb je natuurlijk wel door. Worden de buurtjes niet blij van.Hij krijgt bij dit toerental en deze sproeier dus te weinig benzine, met een grotere sproeier zou de snelheid best wel wat hoger zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten