Berichtdoor shadowranger » 17 feb 2019 10:47
Je kan die diafragmaveer in de 1e versnelling koppeling ook weer iets meer buigen op de "vingers" om het klapperen te verminderen. Scheelt weer een paar centen. Dit onderdeel vangt eventuele speling op tussen koppelingsegmenten en de montageplaat. Doordat de 1e versnellingskoppeling rechtstreeks wordt aangedreven door de krukas en de motor stationair minder gelijkmatig loopt hoor je dit geluid. Als je gas geeft is het weg doordat de segmenten aangrijpen op het koppelingshuis.
Het "geluid" van je bougie herken ik niet. Je bedoelt het geknetter als je je telefoon erbij houdt? Is dat niet gewoon de invloed van de hoge spanningen (en daardoor electrische velden) die op de microfoon van de telefoon inwerken? Misschien heb ik het fout en staat de bougiedop gewoon te knetteren, dan moet je de aansluiting(en) van de bougiekabel op de dop eens nalopen en eventueel een stukje afknippen om mooi nieuw koper te hebben voor maximale stroomdoorgifte (ook aan de boibine-/ CDI zijde). Zorg dat alles goed vastgedraaid zit om te voorkomen dat vonken ergens anders overspringen dan alleen bij de bougie electroden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn