Beste forummers,
Mijn 50cc tomos revival was toch echt aan zijn einde toe en was ook niet heel erg spannend om te rijden, Toen had ik op marktplaats een ''70cc'' blok gekocht wat achteraf 65cc airsal bleek te zijn met de zuiger achterste voren zonder C-clipjes achja hij was nog helemaal nieuw dus na dat allemaal gefikst te hebben en het blok met veel moeite op de revival gekregen. Nu was hij niet vooruit te branden, hij haalt met veel moeite en een lange weg 35. Hij rookte als een schoorsteen (waarschijnlijk door de extra olie in de mengsmering) en was niet vooruit te krijgen. De bougie was nogsteeds schoon, niet zwart of wit of koffiebruin met een 14/12 carb sproeier 68. De cilinder was na 500 meter gloeiend heet. Ik had toen gelezen op het forum dat ik een valse lucht test moest doen en die had ik toen gedaan. Nu bleek de voetpakking niet goed af te sluiten en het spruit stuk een heel klein beetje. Ik heb nu de voetpakking dicht gesmeerd met vloeibare pakking maar lekt nogsteeds. Ik had ook gelezen dat met een lekke voetpakking je helemaal geen compressie op hoort te kunnen bouwen dus dat je tomos helemaal niet loopt. De tomos loopt stationair, een beetje gammel maar wel stationair, en ik weet niet wat ik nu nog moet doen. Er zijn al een hoop man uren in gegaan en een boel geld dus weggooien is helaas geen optie . Moet ik nu echt al mijn valse lucht helemaal gaan dichtsmeren of is de sproeier te klein of iets anders? Ik weet het niet meer.
Alle hulp is welkom .