Ik heb eens gekeken bij de bougie types die jij noemt van Denso. Ik ben bang dat dit een scooter bougie is en niet geschikt voor Tomos. Scooters hebben hoogtoerige motoren en genereren dan ook veel warmte.
Dit is ook een R-type wat aangeeft dat deze een extra ontstoorde versie is. Die kun je beter niet gebruiken in een Tomos motor, want dit geeft weerstand in de ontsteking met de nodige problemen in prestatie tot gevolg.
Als ik de
cross-reference chart erop naloop en de standaard bougie van NGK voor Tomos (B6HS) vergelijk met Denso, krijg ik bij Denso een W20FS-U. Niet het type dat jij aangeeft.
Mijn advies is dan ook die andere bougie te proberen (zal qua hittegraad sneller op werktemperatuur zijn (= standaard snor) maar wellicht beter voor het komende winterseizoen) en rij eens een lang stuk (liefst ergens een keer minimaal 2 kilometer voluit als de motor op bedrijfstemperatuur is). Als de neus van de isolator en massa electrode mooi bruin kleurt is de afstelling in orde.