Berichtdoor shadowranger » 21 mei 2020 11:30
In mijn optiek zit er op een ei-cilinder al een bromkop. In de tijd dat deze cilinders werden gebruikt was er maar 1 type kop. Bij de huidige vierkante versies is er wel een hap uit de kamer gefreesd. Daarom snor- of bromkop.
Vwb fons716 zegt, kun je via de inlaatpoort kijken of je zuiger de poort geheel vrij geeft. Zo niet met een dun stiftje op de zuiger in bovenste positie de vorm aftekenen van de poort die nog wordt afgedekt door het hemd van de zuiger. Dan zuiger demonteren en met een ronde vijl (voorzichtig) een hapje erin maken die 2 mm dieper zit dan het einde van het hemd op de plek van de inlaatpoort wat je hebt afgetekend.
Dremel mag ook, maar beter is met de hand dan hou je meer controle.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn