Is het mogelijk om de stator met pickup verkeerd gedraait op het blok te zetten? Of maakt het niet uit op hoeveel graden hij erop geschroeft zit> (grondplaat heeft geen markering die van DMP)
Gisteren heb ik voor 90% de tomos af.. Startmotor gaat wel rond en geprobeerd te starten. (accu is volledig opgeladen)
Vonken test gedaan> lijkt wel lichtjes te vonken, maar motor wilt niet starten. Benzine is 98 met wat 2takt olie erbij gedaan voor de eerste droge start.
Welke dingen ik verdenk:
1. Hoe de stator gemonteerd zit in graden op het blok.
2. De DMP stator is rommel.
3. Pickup afstand naar het vliegwiel is misschien te groot (staat momenteel op 0.6 a 0.7) (misschien beter rond de 0.4 gaan zitten)
4. Misschien toch niet zo`n goede CDI / bobine.
5. Misschien slechte verbinding van de bougie kabel.
6. Of ergens een probleem in de kabel boom.
Alles is standaard snor, achtertandwiel is 31 waar die origineel 33 is, maar zit nog geen ketting op (deze zet ik pas erop als het blok wilt lopen)
Weet iemand misschien ook hoe de killswitch op het stuur zit aangesloten op de kabel boom en weet welke kleur de kabel is.? Want zelfs op de stand kill switch kan ik de tomos gewoon gebruik maken van de startmotor wat eigenlijk niet zo moeten kunnen.
Wat het wil doet is:
Claxon
Alle knipper lichten
Remlicht bediend door beiden remhendels.
Startmotor draait en werkt ook met bendix erbij (dus motor gaat wel rond)
Koplamp is denk ik alleen als de motor draait (wat die nog niet doet)