Ik vermoed toch een lek membraan.Je kunt aan het spruitstuk zuiger dan weet je of hij goed afsluit, zuiger wel eerst omhoog zetten.
Welk type ontsteking zit erop?
Cilinder is er inderdaad niet kort geleden al een keer afgehaald. Is geen originele, maar een DMP. Weet alleen niet hoelang dat geleden is.Als de cilinder een lange tijd er niet eraf is geweest kan die behoorlijk vast zitten..
En dan raad ik je ook aan om het blok te laten zakken. Want dan kom je er veel beter bij..
Maar als je weet dat de cilinder er zo eraf te halen is is het aflaten van benzine en benzine kraan de snellere oplossing.
Het kan wel zijn dat hij de tomos ergens 2ehands heeft gekocht. En eerder nog geen problemen ermee heeft gehad en daarna dus wel.ik lees ook tegenstrijdige dingen:
Het spruitstuk is er nog nooit afgeweest...met originele boutjes
Dan kan het geen DMP cilinder zijn, want die is niet origineel.
Alleen originele cilinders hebben die speciale spruitstuk boutjes.
@Frank59oldiebeetje warrig verhaal.
Is het spruitstuk nog bevestigd met de 2 originele bolvormige boutjes , die moeijk te verwijderen zijn?
Zoja, dan geen dmp cilinder.
@FRANK59oldie: Er zit geen startmotor op deze Tomos, dus kan de imbusboutjes gebruiken.mooi om te horen dat het probleem gevonden is.
Tevens duidelijk uitleg over de boutjes.
Ik weet niet of er een startmotor opzit, maar als dit zo is moet je de boutjes met gleuf gebruiken .
Succes
het linkse onderste, en bovenste boutje raken de startmotor ( indien aanwezig) als je imbus gebruikt.Je foto is prima zichtbaar hoor. Je kunt de membraan plaatjes even omdraaien maar als het rubber weg is heeft dat weinig nut. (nog nooit gezien maar wie weet)
Imbus boutjes werken toch prima, startmotor of niet?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 70 gasten