ja dat heb ik gemerkt nog een vraagje over die cilinder met de dremel, qua groote van de gaten gewoon de pakkingen aanhouden? lees online allerlei dingen over poortmappen dat hoef ik niet te doen toch?Geen idee welk tapeind je hebt gekocht, de kwaliteit van de goedkopere tapeinden is niet al te best.
zal dus geen verschil zijn van meer dan 4km per uur? heb je toevallig een voorbeeld van het geluid? dan herken ik het misschien. Ik las ook dat het misschien te maken kan hebben met het verwijderen van de luchtfilter begrenzing, moet ik deze terug plaatsen?Op bromstand trekt hij beter en loopt wat mooier.
Bedoel jij met stotteren het 4 takt geluid het bekende prrrr geluid op topsnelheid?
Vandaag de ontsteking op bromstand gezet, merkte eigenlijk niet veel verschil. Toen luchtfilter begrenzer terug geplaatst in de hoop dat dit het stotteren zou verminderen, gebeurde niet veel. Sproeier 50 er terug in (had 51 geprobeerd) en het stotteren was weg maar de top lag weer veel lager (25), begrenzer er dus maar weer uitgehaald. Toen op sproeier 50 was er nog steeds een raar geluid op de top. Ook leek het soms alsof hij ineens wel genoeg benzine kreeg en dan schiet hij even wat harder en dan weer terug naar een inhoudende top, zie video:Een 2takt vonk bij iedere omwenteling van de krukas en heeft dan een verbranding en levert dan vermogen.
Een 4takt vonkt pas bij 2 omwentelingen van de krukas en heeft dan pas een verbranding en levert dan vermogen...heeft dus de helft van de verbrandingen tov een 2 takt.
Als een 2takt de helft van de verbrandingen mist-overslaat noemen ze dat het 4takt geluid....hij klinkt dan een beetje als een 4takt motor.....voor een 2takt motor klinkt hij dan sloom.
Als hij gaat 4takten op topsnelheid komt dat door een te rijk mengsel.
Lees hier eens doorheen en je ziet dat het soms lastig is met een snor Tomos https://wiki.tomosforum.nl/index.php/Op ... _tot_50%2B
Hij 4takt gewoon in het filmpje, dan krijgt hij dus iets te veel benzine op topsnelheid ...hij verzuipt tekens heel even en slaat dan 1 verbranding over...het bekende prrr geluid.
Soms helpt het als hij de uitlaatgassen beter kwijt kan, uitlaatbocht ontkolen omdat je demper ook al dicht zat.
Zit er een lange of korte demper in? als het een lange is, afzagen op de koperen las https://www.bol.com/nl/p/binnendemper-t ... jcQAvD_BwE
Stel hij loopt dus zonder luchtfilter goed qua snelheid en 4takt niet zou sproeier 48 een oplossing zijn?! ik zie sproeier 49 niet staan op tomoshop...Die demper op de foto is al ingekort, niet verder inkorten anders gaat hij teveel herrie maken.
Je kunt kijken of hij met een kleinere sproeier niet meer 4takt op topsnelheid maar dan heb je wel kans dat hij onderin weer net te weinig benzine krijgt en slecht trekt....helaas heeft een dell sha geen gasnaald die je armer of rijker kunt zetten om dat probleem te kunnen oplossen.
Je kunt ook even testen zonder luchtfilter met de sproeier die er nu in zit, loopt hij ook armer.
Heb maar gewoon een nieuw afsluitrubber besteld, zag er redelijk versleten uit en de carb kwam eigenlijk ook te simpel op het spruitstuk. Hopen dat het de problemen gaat verhelpenMet optrekken-accelereren heb je een iets rijker mengel nodig dan op topsnelheid, zet je er bv sproeier 48 of 49 in dan 4takt hij niet meer op top maar krijg je waarschijnlijk het probleem dat hij slecht optrekt door een te arm mengsel.
Het is soms erg lastig om een simpele carb helemaal goed te krijgen kwa afstelling, bv tegen de windt in loopt hij perfect zonder te 4takten....met windt mee 4takt hij dan soms omdat hij dan minder hoeft te trekken....geld ook als je van een heuvel af rijdt.
In de zomer moet je eigenlijk ook 1 maatje omlaag met de sproeier...zoek maar eens op waarom er een intercooler op een auto's met turbo zit.
afsluitrubber vervangen toch...soms helpt het als je de carb stevig aandrukt op het spruitstuk tijden het vastdraaien.
Nog een korte vraag, je zegt hij krijgt te veel benzine, kan het ook dat hij dan te weinig lucht krijgt? en kan het ipv te veel benzine te weinig benzine zijn/ te veel lucht of gebeurd er dan iets anders dan 4taktenHij 4takt gewoon in het filmpje, dan krijgt hij dus iets te veel benzine op topsnelheid ...hij verzuipt tekens heel even en slaat dan 1 verbranding over...het bekende prrr geluid.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten