Koud 4takten met sproeier 50 heb ik heel mijn leven nog niet meegemaakt...ik kan de eerste minuut als hij koud is niet weg rijden omdat hij dan inhoud en afslaat als je wat gas geeft omdat hij dan veeel te arm loopt.
Een goed afgestelde Tomos loopt koud dus veel te arm...je stelt de carb af zodat hij warm goed rijdt...koud blijven doet hij namelijk niet lang, of je moet er niet mee rijden.
ik kan de eerste minuut als hij koud is niet weg rijden omdat hij dan inhoud en afslaat als je wat gas geeft omdat hij dan veeel te arm loopt.
Dit is niet het geval, heb dit ook soms maar bijna nooit. Het is echt dat wanneer ik ga rijden de eerste 2 km / eerste 5 minuten ik last heb van 4takten op de top en daarna is dit over en gebeurd het alleen nog maar sporadisch een paar seconde. Afstellen heb ik trouwens gedaan bij een warme motor, stationair loopt hij nu iets te hard maar dit is alleen slecht voor je verbruik van benzine toch?
Afstellen warm heeft als reden dat het mengsel dan het beste verneveld blijft. Op een koud oppervlak condenseert het en krijg je druppels ipv nevel. Druppels ontbranden moeilijker dan nevel.
Vwb dat arm lopen, daarom moet je de choke ook even gebruiken totdat de motor even heeft gedraaid en de "flow" op gang is. Niet te lang op de choke want dan verzuip je de motor weer. Kwestie van aanvoelen of de motor lekker loopt., dan de choke eraf (kan bij een goed afgedtelde motor zonder afslaan) of meteen wegrijden.
Ik denk dat we teveel gaan afwijken van het onderwerp, de vadtgeroeste achterbrug. @topicstarter: moet ik het onderwerp splitsen of maak je een nieuw topic aan over afstellen?
Tja het afstellen van deze 14/9 carb lijkt dus zo goed als onmogelijk... Mijn choke werkt eigenlijk slecht tot niet, het beste kan ik hem gewoon 1x aankicken en wegrijden. Excuus voor het afwijken van het onderwerp, hij mag van mij verplaatst worden en een andere titel krijgen. Of moet ik dat zelf doen?