wat bedoel je precies met brevels? kan er niks over vinden... Is het een risico om met die slecht afgewerkte randen gewoon te gaan rijden?Een budget cilinder Is heel slecht afgewerkt en heeft scherpen randen aan de poorten, brevels aanbrengen helpt vaak tegen die geluidjes.
25 km cilinder, sproeier 50 en snelle uitlaat dus niet die rare bocht er in. ik heb je ook even een privebericht gestuurdWelke cilinder heb je eigenlijk gekocht 25 km/h of 40 km/h ?
Welke sproeier zit erin en heb je een snor uitlaat ?
Ik had je nog een PB gestuurd had je die toevallig al gezien?Dit hoor ik vaker, wat FRANK59oldie al schreef(waar je membraam in komt ,groter en breder maken bij de DMP, netjes vierkant)
Membraan pakking op de inlaat van de cilinder leggen dan zie je het meteen, bij tomoshop geven ze dat bij de 40 km/h versie aan, verwacht dat de 25 km/h dat ook heeft omdat de cilinders hetzelfde zijn, enkel de zuiger is anders. (Het kan zijn dat je de membraanpoort zelf nog iets moet afwerken voor het membraan, dit kan met een vijl en/of dremel!)
Als dat gat in de cilinder net iets te klein is of de hoeken zijn te rond dan kunnen de klepjes van het membraan niet goed open.
Goed punt, heb een filmpje van het gerinkel geplaatst in de facebook groep van Tomosforum: https://www.facebook.com/10000423984179 ... 847040659/Dat heb ik gezien, voor foto's en filmpjes te sturen is WhatsApp wel makkelijk en snel....alleen hebben de andere mensen die mee lezen of een soort gelijk probleem hebben hier niets aan.
Foto's uploaden op bv imgbb en hier plaatsen is wel iets meer werk maar dan kan iedereen het wel zien en je eventueel ook helpen.
wat zou ik dan het beste kunnen doen om hem iets sneller te laten lopen? die cilinder vrij maken of toch een airsal cilinder kopen? geen 40km cilinder genomen omdat ik dacht dat hij dan te hard zou gaan... dat van die sproeiers was ik van op de hoogte was van plan om gewoon originele te kopenEen 28mm tecno bos fuego is een slechte keuze.
Een demper van de speedy is simpel aan te passen en ook makkelijk schoon te maken.
Waarom heb je eigenlijk geen 40 km/h cilinder genomen want het verschil zit in de zuiger en niet in de cilinder.
Opletten want imitatie sproeiers zijn kleiner dan de echte dellorto sproeiers, originele hebben een logo erop, de imi niet.
35, wil gewoon geen wok status. Heb net even snelheid gemeten met gps en kwam op een top van 22, dat lijkt mij toch niet helemaal in ordeWelke top snelheid mag hij dan lopen?
dus cilinder er af halen en cilinder beter afwerken? ontsteking staat idd op snorstand nog dus dat ga ik ook aanpassen!Dan geen Airsal kopen want 35 moet met de dmp ook makkelijk kunnen met een brom uitlaat en wat kleine aanpassingen en een goede afstelling.
Geen idee hoe oud je tomos is maar als je een ontsteking hebt met 4 spoelen dan kun je die in de meeste gevallen op brom stand zetten waardoor hij iets beter loopt, vanaf 2008 gaat dat niet meer.
Kijk even welk achter tandwiel erop zit, kun je geen getal vinden dan even tellen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten