Kapot vraagtekenveertje was ik al bang voor dus heb ik laatst besteld, krijg alleen de carterkap niet los vanwege een inbusbout die dol is...Het schokken kan door een kapot vraagteken veertje komen, de bak loopt dan ff vrij en klapt daarna ineens weer in de versnelling...dat bokt-schokt heel erg, vraagteken veertje checken.
Als een blokje sloom loopt schakelt hij moeilijk naar de 2e versnelling, dat gaat straks beter als hij iets sneller loopt en meer kracht heeft.
Als je de cilinder er toch afhaalt om hem netje af te werken zou ik persoonlijk een zuiger met sleuven monteren, dan heeft de cilinder voornamelijk meer kracht-koppel.
Als de bougie aan de lichte kant is sproeier 1 of max 2 maatjes groter proberen, 51 of 52 dus.
en jij hebt hem hoe afgewerkt? probleem is dus nu dat een van de tapeindes/moer dol is...Als je de DMP cilinder beter afwerkt,gaat ie zelfs beter dan een originele cilinder.
Bij gaat ie na bijwerken ongeveer 42km ,met 31 atw
Met 12mm carb,sproeier 52
Bromzuiger met sleuven
Standaard sigaar uitlaat met 22mm bocht
Bromstand ontsteking
Spruitstuk ontgrenst
Standaard luchtfilter
Dat zou goed kunnen, dat heb ik echter niet opgemeten.@FRANK59olie, zitten de spoelpoorten ongeveer 1,5 a 2 mm hoger in de DMP cilinder want bij een originele a5 cilinder zitten ze namelijk veel te laag waardoor ze niet helemaal open gaan als de zuiger in het odp staat.
Ga ik dat afwerken in ieder geval doen, als ik de cilinder loskrijg.Afgewerkt zoals eerder gezegd, vooral membraam gedeelte.
Ik weet niet wat jouw carb nu is.
Een 9mm carb met sproeier 49 /50 is mogelijk ,maar beter is een 12mm.
Die 45km dmp zuiger is de juiste, die heb ik ook.
Bedoel je dat op het moment dat hij 22 reed het tapeind dol was, ja maar om duidelijk te zijn ik weet niet of ik het goed verteld heb, het schroefdraad is dol dus de bout zit wel vast maar blijft op hetzelfde schroefdraad draaien.Was het tapeind al dol omdat hij maar 22 km/h ging?
had wel getest op valse lucht met deo en mn vinger op de uitlaat, deo maakte geen verschil en vinger op uitlaat viel hij meteen uit. Hoe dan ook krijg ik dus nu die moer niet los om de cilinder beter af te werken. Iemand nog tips daar voor of wordt het toch een dremel kopen?het schroefdraad is dol dus de bout zit wel vast maar blijft op hetzelfde schroefdraad draaien.
Dat is dus het probleem want alle 4 de moeren moeten wel goed vast zitten.
Verklaart dus waarom hij zo slecht loopt (22 km/h) en geen kracht heeft en de bougie ook aan de lichte kant is door de valse lucht... je kop lekt dus en je verliest compressie, ook zuigt hij dan valse lucht en die lucht bevat geen benzine.
Cilinderkop dien je ook kruislings vast te zetten, niet in 1x met 15 Nm maar eerst met 5Nm dan 10Nm en als laatste met 15Nm (dat hoort eigenlijk met een momentsleutel te gebeuren maar de meeste doen dat op gevoel)
Dit is gelukt, bedankt voor de tip! ook is de carterkap losgekomen door het inbusje in te slaan met een bijtel en dan langzaam er uit te tikken.De andere 3 moeren eerst eraf draaien.
Dunne platte beitel tussen cilinder en kop steken en goed spanning houden op de beitel tijdens het losdraaien van de moer die dol is,
Zorg wel dat je de pas vlakken niet raakt en beschadigt, dus enkel spanning op de koelribben zetten.
heb jij toevallig nog een foto van hoe jouw cilinder er uit zag na bewerken, dan heb ik een idee waar ik naar toe moet werkenMembraam ingang is onregelmatig, paar mm rondom afsliijpen en afronden.,schuin maar binnen.
De linksboven kant zit dicht tegen schroefgat aan, de andere hoeken ook zo maken
Uitlaatpoort is ook slordig, zelfde verhaal.
De inlaatpoorten afbramen,maar pas op dat je de cilinderwand niet raakt!
Probeer ze even groot te maken.
Als je het niet aandurft met de inlaatpoorten, niet aan beginnen, je moet een vaste hand hebben en het juiste gereedschapje.ik deed dit met een klein slijpsteentje uit de dremelset.
( dremelset uit je link is prina )
De membraam ingang en uitlaatpoort moet geen probleem zijn.
Ja dit waren alleen de grote dingen, heb ook nieuwe pakkingen en een nieuw tapeind en nieuwe moer, ook de completen bouten set voor het blok gekocht zodat die allemaal vervangen kunnen wordenIk neem aan dat je ook nieuwe pakkingen hebt bestelt.
Je had ook problemen met 1 moer, is de moer of het draadeind dol?
Er zijn ook verhoogde m7 moeren.
https://www.jmpbonderdelen.nl/m7-moer-v ... -glad.html
https://winkel.born2brom.nl/product/moer-m7-hoog-21mm/
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 137 gasten