tweede versnelling krachtverlies
door shom » 20 mar 2021 14:08
Korte beschrijving van je probleem: Tomos loopt niet stationair en heeft in begin tweede versnelling weinig kracht.
Wanneer ontstond het probleem: Wordt langzaam erger.
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): tandwiel 28
Type tomos (brom of snor) en model: Tomos standaard snor
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Standaard snor carburateur. Luchtfilter zonder buisje. achter een kleinere tandwiel 28. sproeier 53.
De Tomos start goed en blijft dan redelijk stationair lopen op de choke. Zodra ik dan gas geef loopt hij meteen en trekt hij redelijk op. Zodra die dan overschakelt na de tweede versnelling valt hij in het begin hard terug ook al geef ik vol gas. uiteindelijk valt hij dan stil. Dit los ik meestal op door wat met de choke te spelen. dan rijd ik dus choke dr op gas, choke dr op gas totdat hij uiteindelijk de snelheid krijgt te pakken en dan loopt hij eigenlijk gewoon goed. ook als ik wind in moet en hij schakelt over naar de twee heeft hij er moeite mee en krijgt hij hem eigenlijk niet vooruit getrokken. ook hier speel ik dan wat met de choke totdat hij wel gaat.
verder blijft de tomos ook niet stationair lopen ook al is ie warm. als ik dan moet afremmen voor een kruispunt slaat hij gewoon af
heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?