• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Woutah's Tomos A35 Update 6 feb.

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
95 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 24 mei 2009 17:35

Updates onderaan

Ik ben hier pas lid sinds vanochtend. Ik dacht misschien is het leuk om een foto te plaatsen van m'n Tomos. :)

Het is een Tomos A35 snor uit 2005

Hier is ie dan:

Afbeelding

Update 25 mei:
Vering versteld. Nu kan er iig wel iemand achterop zonder dat me spatbord naar de griefus gaat. Stelt niet veel voor, je ziet er niks van. Waarom post ik dit? :')

Update 3 juni
Ik rijdt nu nog net geen weekje met m'n Tomos naar school en je raad het nooit. Die @#%*@#$ jatte me gashendel. :S Hoe triest kun je zijn??
Maarjaa. ik heb ff geen foto, want hij staat nu bij een maat.. die had me ff naar huis gebracht.
Ik heb ook gelijk een nieuwe gekocht bij de bromboer, die zet ik er vanavond op..

Update 5 juni:
Trouwens gister de gashendel weer gemaakt, was meer werk dan we dachten. :P

Vandaag heb ik een aantal spulletjes binnen gekregen.
- Stnd snel uitlaatje
- Achterzitje + voetsteuntjes
- tankdopje met slot
- Kickpedaal rubbertje

Ik heb alles gelijk erop gezet.
Aanschouw hier de foto's!

Hij loopt nu 35 op me fietstellertje! Dus door het uitlaatje loopt ie 7-8 km harder. En ATW 33!

Afbeelding

Afbeelding

Update 1 juli
Vandaag sproeier 53 en 54 geprobeerd, omdat hij een beetje moeilijk deed met starten... 54 beviel me beter, dus die is het geworden. :) Bij nader inzien ging hij nog maar 25 op de top met sproeier 54. ff naar me bougie gekeken en die was zwart. Dus nu 53 erin en dat gaat prima. Hij start beter nu. :mrgreen:

Vrijdag ga ik me carb een schoonmaak beurt geven en het vraagteken veertje in m'n koppeling vervangen. Als ik eraan denk post ik wel een foto. :mrgreen:

Update 16 Juli

Ik had een paar dagen terug de hele koppeling uit elkaar gehaald.. Ik zelf kon niks vinden wat er fout aan was. Toen ik de olie eruit liet lopen kwam er minder dan 50ml uit.. Dus olie vervangen en nu loopt ie al stukken beter!

Gister heb ik een Puch zij-standaardtje gekocht van een vriend en gelijk maar erop gezet. Overigens zeer beun als je hem inklapt. Hij klapt de verkeerde kant op in, dus dat moet ik dan een keer veranderen. :mrgreen:

Genoeg gelult:
Afbeelding

Afbeelding
Ja, m´n middenbok zit er nog op.. :')
Dat was um weer. :)

Update 16 augustus
Het is al weer een tijdje klaar, maar de standaard zit nu goed. Kentekenplaatje was gebroken, maar daar zit nu een plaatje achter. Dus alles prima. Niet dus. Krukaskeering lek, dus morgen ff naar de bromboer. o|O

Update19 augustus
Heb ik eindelijk die keerringen vervangen, geeft dat kreng geen vonk meer. Waarschijnlijk heb ik iets niet goed terug gezet. :S Ik snap d'r niks meer van. :|

Update 27 augustus!
Eindelijk loopt hij weer. Ik had een ontsteking van n03l gekocht, want die erop zat was goed voor de sloop. Daarom vonktie hij dus ook niet. Maar goed, nu weer ff beetje afstellen, heb ondertussen ook een powerfilter erop gezet, gekocht van Joos. Klinkt lekker hoor. :)

Foto's! Ik had alles alweer terug gezet en toen bedacht ik hé foto maken. Dus er is geen foto van de ontsteking. :')

Powerfilter:
Afbeelding
Plaatje achter kenteken:
Afbeelding

Update 26 September:
Eindelijk dan weer is een update. Na veel gekloot en gebeun heb ik een nieuw blokje onder m'n Tomos liggen omdat de krukas van de vorige kapot was. Dat kwam achteraf omdat me carterdeksel me vliegwiel zat te fokken omdat er een deuk in zat. Dus veel poep gehad. :')

Toen kreeg ik een Techno CC, 320 mm chrome veren en een DMP LED-achterlichtje binnen. Dus toen hij het eindelijk deed alles erop gezet. Nu loopt hij heerlijk en trek hem snel door naar de 37.5 km/h. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Update 19 oktober
Een kleine schijt update.
Vorige week had ik me bout kapot gedraaid in me cilinder, dus die moest uitgeboord en getapt worden. Nu zit alles weer goed. :) Van de week ga ik ook atw 28 erop zetten, dat zien jullie vanzelf wel hier. :')

Update 20 oktober
Gister avond atw 28 erop en hij trekt nog steeds lekker, maar de top ligt ook net ff een paar km hoger, dus dat is wel lekker. Gister liet ik iemand op me tomos ff rijden, maar ik had voor de gein me benzine kraantje dicht gedaan, dus naar 100m viel die uit. Die gozer bleef maar kicken en waarschijnlijk heeft ie toen zo hard aan me gashendel lope sjorre dat me gaskabel is gebroken. >< Dus ik moet zo ff een nieuwe gaskabel halen en erop zetten. :')
Het is nu alleen nog wachten op een bromkop en dan vind ik me tomos prima!
Foto's komen vanavond.

Update 6 februari
Zo, eindelijk dan weer is een update.
Het gezeik begon allemaal begin december. Op weg naar school begaf ie het en hij wou niet meer aan. Ik dacht dat ik zonder benzine stond, maar de ontsteking bleek wéér kapot. Ik had het helemaal gehad met dat ding en daarom heb ik 2 maanden gefietst. :') Maar dat werd ik ook weer spuugzat, dus ben een tijdje terug weer is gaan kijken wat er nou mis was. Het was dus de ontsteking. Gister avond nieuwe ontsteking erop gezet en hij loopt weer als een zonnetje. :mrgreen:

Nu maar hopen dat ie het langer uithoudt dit keer. :koning:

Zo staat ze er nu bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set-up:
snorkop
12/9 Carb
Ontsteking op Brom
ontgrenst spruitstuk
powerfilter
techno CC
TWV 26-28
sproeier 58

Top: +- 43 km/h
Laatst gewijzigd door Woutah op 06 feb 2010 11:19, 26 keer totaal gewijzigd.
Tomos A35
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.
Ik heb 1 woord voor je Woutah.

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 25 mei 2009 22:58

Proficiat, hij is nog helemaal vers :mrgreen:
Ohja en ik had vroeger ook m'n beugelslot aan m'n stuur hangen -> werkte niet bij bochten :|
Nu heb ik hem in de lengte horizontaal aan m'n bagagedrager vastgezet. Dus niet meer zoals die in mijn fototopic stond.
Zoiets zeg maar:
Afbeelding
mss dat het bij jou ook zo past :wink: Alleen lijkt het me ook weer niet egt handig voor een bijrijder :')
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 26 mei 2009 15:10

Proficiat, hij is nog helemaal vers :mrgreen:
Ohja en ik had vroeger ook m'n beugelslot aan m'n stuur hangen -> werkte niet bij bochten :|
Nu heb ik hem in de lengte horizontaal aan m'n bagagedrager vastgezet. Dus niet meer zoals die in mijn fototopic stond.
Zoiets zeg maar:
Afbeelding
mss dat het bij jou ook zo past :wink: Alleen lijkt het me ook weer niet egt handig voor een bijrijder :')
Bedankt voor de tip. Alleen 2 probleempjes.
1. Bijrijder probleem, denk ik. Ik kan ook gewoon een ketting slot kopen. :')
2. Dat ophang ding voor het slot is naar de griefus, omdat het slot eerst om een andere brommer lag.. :|
Tomos A35
Binnenkort is het zo als je 10 halal frikandellen koopt dat je een gratis mona hoofdoek erbij krijgt.

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 26 mei 2009 16:28

OK, maar dat neemt niet weg dat het een mooie Tomos is :mrgreen:
En als ik het goed zie heb je nu een snoruitlaat. Als je wat harder wilt rijden kun je er een bromuitlaat onder zetten. Of een std snelle, ga je nog harder :P
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 26 mei 2009 18:06

I know. Na het eten bestel ik een standard snel uitlaatje, achterzitje, tankdop met slot en een stootrubbertje. Misschien later nog zijstandaardtje erop?:)

Hoeveel harder ga je ongeveer met een standard snel? 5/6 km/h harder?
Tomos A35

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 26 mei 2009 19:52

Nou van een snoruitlaat naar std snel, dat is toch al gauw 10 kmh sneller :wink:
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 26 mei 2009 20:17

Mooi zo. Zal me moeder blij mee zijn. :') Maargoed, die merkt het verschil toch niet.

En ik heb een verlanglijstje erbij gezet. O+ Alles net bestelt bij scooterenminibikeshop.nl
behalve het Led achterlicht... Dat bedenk ik net pas :')
En misschien dat ik nog wat snelheid erbij wil, eerst maar is kijken hoe hard ik gaat met dat uitlaatje.
Tomos A35

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 26 mei 2009 20:44

OK, maar heb je wel eerst alle begrenzers er uit gehaald, en als je je ontsteking op bromstand zet rijdt dat ook al een stuk fijner en houdt ie niet in op top.
Mocht je dat al gedaan hebben dus ook met std snel uitlaat en je wilt nog harder dan kun je kleiner ATW en/of grotere carb nemen :wink:
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 26 mei 2009 22:03

OK, maar heb je wel eerst alle begrenzers er uit gehaald, en als je je ontsteking op bromstand zet rijdt dat ook al een stuk fijner en houdt ie niet in op top.
Mocht je dat al gedaan hebben dus ook met std snel uitlaat en je wilt nog harder dan kun je kleiner ATW en/of grotere carb nemen :wink:
Ik heb echt geen verstand van het technische gedoe.. :')
Ik ben eigelijk ook wel bang dat ik alles naar de griefus help als ik er teveel aan ga sleutelen.

Maargoed, waar zitte alle begrenzers en hoe haal je ze er uit? En hoe zet je hem op de bromstand? <O~
Tomos A35

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 26 mei 2009 22:28

Uum ff denken hoor.....heb zelf een brom dus... :P
Je hebt luchtfilterbegrenzer -> slangetje eru uit halen
Je hebt een 14/9 carb, brom heeft 14/12 -> bromcarb monteren
Je cilinderkop heeft minder compressie dan een bromkop -> bromkop er op zetten.
Je spruitstuk is 9 mm, brom is 12mm -> bromspruitstuk er op
En zoals gezegd je ontsteking staat xpres wat vroeger ingesteld. In de FAQ staat hoe je die op brom kunt zetten. Iig moet je linkercarterkap en je vliegwiel er af.
viewtopic.php?f=56&t=3505

Het zijn dus niet dingen die zomaar 123 kan doen, maar heel moeilijk is het ook niet. Bovendien kun je hier op het forum altijd terecht voor hulp :mrgreen:

Straks met je std snel uitlaat en dit alles trek je wel aardig snel op en zit je op snelheden van ong 45 kmh.
Dat je 't ff weet :P
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 27 mei 2009 13:56

Uum ff denken hoor.....heb zelf een brom dus... :P
Je hebt luchtfilterbegrenzer -> slangetje eru uit halen
Je hebt een 14/9 carb, brom heeft 14/12 -> bromcarb monteren
Je cilinderkop heeft minder compressie dan een bromkop -> bromkop er op zetten.
Je spruitstuk is 9 mm, brom is 12mm -> bromspruitstuk er op
En zoals gezegd je ontsteking staat xpres wat vroeger ingesteld. In de FAQ staat hoe je die op brom kunt zetten. Iig moet je linkercarterkap en je vliegwiel er af.
viewtopic.php?f=56&t=3505

Het zijn dus niet dingen die zomaar 123 kan doen, maar heel moeilijk is het ook niet. Bovendien kun je hier op het forum altijd terecht voor hulp :mrgreen:

Straks met je std snel uitlaat en dit alles trek je wel aardig snel op en zit je op snelheden van ong 45 kmh.
Dat je 't ff weet :P
Ok, mooi. Ik zal is ff kijken. Ik ken wel wat gozertjes die er mee verstand van hebben. Laat ik hun het wel doen. :)

Btw, Kilometerteller gekocht net. Ik ga hem straks monteren mbv FAQ! :D
Tomos A35

BEUNHAAS!

tomosnoob
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnoob » 27 mei 2009 14:21

vergeet niet dat een bromzuiger sleuven heeft waardoor de bromfiets nog sneller optrekt.
hoppa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 27 mei 2009 19:39

Wiew, me kilometer teller zit erop.

Ik ga dit weekend proberen om die ontsteking op brom te zetten. Dat was nogal wat sleutelen zag ik. ^^
Tomos A35

BEUNHAAS!

E880
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor E880 » 27 mei 2009 23:12

Net ding hoor 8)

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 28 mei 2009 18:47

Danku :)
Tomos A35

BEUNHAAS!

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 03 jun 2009 16:37

Omg, gashendel gejat... ><
Tomos A35

BEUNHAAS!

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 03 jun 2009 17:37

Sorry daar moet ik eigenlijk wel een beetje om lachen :P, want welk triest figuur steelt er nou een gashendel :')
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 03 jun 2009 21:32

Sorry daar moet ik eigenlijk wel een beetje om lachen :P, want welk triest figuur steelt er nou een gashendel :')
Echt hea. Dat is nog geen 15 euro.. ><

Maargoed, ik kan al me kabels en hendel weer opnieuw gaan kopen.. Doe ik morgen wel en dan kan ik vrijdag weer rijden.. o|O
Tomos A35

BEUNHAAS!

tomosnewbie
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 03 jun 2009 21:37

Diegene had zeker echt niks beters te doen ofso :')
Wel kut dat jij daardoor niet op je tomos kan rijden :(
Tomos Targa

Woutah
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Woutah » 03 jun 2009 22:45

Ik kan opzich wel rijden, want ik heb gewoon me gaskabel uit de buitenkable gehaald. Als ik er aan trek geeft ie gas, maar zo ga ik natuurlijk niet naar schooll.. :')

Ik baal hier wel van, maarja misschien ga ik de school maar aanklagen. <O~
Tomos A35

BEUNHAAS!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
95 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”