Even een update over de S1:
Nadat ik het achterwiel er weer in had zitten, heb ik het spatbord aan moeten passen omdat het natuurlijk niet meer paste door de dikkere achterband.
Eerst maar de oude steun weg geslepen en een nieuwe steun gemaakt van....mecano.
Daarna een afstandbus gemaakt voor de voorkant van het spatbord
Nu was het voorwiel aan de beurt.
Oude bandje eraf, nieuwe dikkere erop. Het spatbord moest er af, want die paste natuurlijk niet meer. Daarna de voorvork stabilisator opnieuw in een vorm buigen zodat deze over de band past, dat past ook maar net.
Helaas pas nu het spatbord niet meer, maar dat is voor latere zorg.
Om de velg met de dikke voorband weer in de voorvork te krijgen moest ik de voorvork wel behoorlijk uit elkaar buigen, maar het past en de vering doet het ook nog.
Ziet er best wel geinig uit zo, tijd voor een proefrit………mooi niet. De snorfiets was niet te starten.
Tja....blok weer uit elkaar, carb schoongemaakt, sproeier doorgeblazen, alles weer in elkaar.....starten, lopen en weer uitvallen.
Weer de carb uit elkaar, en ook gelijk de poorten en zuigerveren controleren. Breekt er een pakking....
nieuwe besteld en wat andere onderdelen die kapot kunnen gaan of aan vervanging toe waren..
alles monteren, starten en weer niet lopen.
Blijkt er toch een oud probleem te zijn met de ontsteking....
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?f=43&t=18898
toch uiteindelijk de snor aan de praat gekregen, en 1 dag ermee naar mijn werk gereden.
Ik moet zeggen: Het rijdt best wel lekker.....totdat ik thuis kwam, de stoep opreed en de voorvering niet meer terug wilde, waardoor de voorband klem kwam tussen de voorpoten......
Gelukkig had ik ook nog een oude voorpoot liggen van de s25.
Als ik daar nou eens de kroonplaten afsloop en dan de oude voorpoten daar eens in zou zetten.........
Mooi niet dus, de voorpoten van de s1 zijn gelast op de onderste kroonplaat.....dus maar de hele set van de s25 op de s1.
En laat dat nou bijna passen!
De as van het balhoofd is wel iets langer, maar daar had mijn fietsenmaker nog een setje met diverse moeren en ringen voor liggen.
Zo staat hij er nu bij:
Ik heb er helaas nog geen stuurklemmen voor (de oude heeft een ander systeem), maar een zoektocht op marktplaats leverde een setje op voor maar 10 euro (nieuw zijn ze bijna 60!!)