Berichtdoor Mr. Horsepower » 14 jul 2012 18:08
Als je wat harder wilt is gaan is 65cc al snel een goede keuze, maar als je dat weer te overdreven vind en wel wat harder wil zou ik gaan voor de 50cc Airsal. Want mij ervaring is dat de 50cc cilinders van DMP gewoon vervangende originele cilinders zijn, dus eigenlijk niet sneller als je originele cilinder.
Je zou je originele kop kunnen gebruiken. Maar als je originele kop nog een "snor" kop is zou ik dat niet doen. Zit een soort van sleuf in, en met deze zul je dus niet veel compressie hebben. Beter neem je dan een bromkop of een hogedruk kop. 38mm of 44mm, ligt er net aan of je voor de 50cc gaat of de 65cc natuurlijk.
65cc cilinders van Airsal en DMP zijn ongeveer gelijk aan elkaar en met een grotere carburateur, groter spruitstuk, andere uitlaat en andere tandwielverhouding valt er al gauw +65km/h te hale.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]
Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...