Hallo,
ik ben nu lid van dit forum voor een week ongeveer en heb al een aantal goede antwoorden gehad op mijn vragen waar ik erg blij mee ben
mijn complimenten hiervoor. Anyway, tijd om mijn tomos te showen aan jullie. Ik heb hem nu 3 maandjes en heb er nog niet veel aan gedaan, heb er een nieuwe uitlaat onder gedaan en wat opgepoetst. Hij is van 2002 maar ziet er nog goed uit zoals jullie zien
Heeft er iemand leuke ideeën om deze tomos mooier/sportiever te maken?
-------- Update 24-05-08---------
Aaaight, nu zijn we weer een half jaar verder dus tijd voor een update. Er is veel gebeurd met mijn tomos, motorisch maar ook qua uiterlijk. Maar natuurlijk heb ik er nog nooit pech mee gehad of is er iets stuk gegaan waardoor hij niet meer reed. Een aantal veranderingen na de eerste post:
-Puch HD kop
-Koppelingsveren ingekort
-twv 26-28
-Ontsteking: brom
-En natuurlijk mijn pronkstuk: Leovince ZX
Hier wat foto's die ik heb geschoten tijdens het pas maken van de Leovince.
Uitlaat kwam zo binnen. Hij was voor een Kymco nog wat, nog nooit van gehoord eerlijk gezegt.
Na wat te spelen met de slijptol had ik de uitlaatbocht van mijn Bullit uitlaatje eraf gekregen. Deze is maar 24mm dus er komt nog een dikkere op. Uitlaat er los op gezet om te passen.
Ben daarna naar de overburen gegaan die een auto reparatie bedrijf hebben. Daar hebben ze mijn uitlaat bocht verhit en een beetje naar buiten gebogen zodat ie er goed voor kwam. Daarna aan elkaar gelast en er op gezet. En dit allemaal voor 5 euro, voor die prijs kon ik het zelf niet doen
.
Daarna natuurlijk er op gezet. Totaal plaatje:
Komt nog wel een andere uitlaat stang aan want deze is een beetje beun, heb even snel zo'n ijzere hoeksteun gepakt en "recht" gebogen. Prestaties waren voldoende, veel meer trekkracht dan een bullit maar de top is ongeveer hetzelfde. Ik vind het niet zo heel erg omdat 50km/u hard genoeg is op een snorfiets. Geluid is matig, teminste voor zover er geluid uit komt. Dat is het enige wat mij tegenviel want je hoort eigenlijk niet dat hij aanstaat, hoewel dit ook een voordeel kan zijn als je wilt toeren of als er veel politie is.
Nu nog wachten op een 28mm bocht die ik nog moet bestellen omdat de plaatselijke bromboeren er nog nooit van gehoord hebben.
Totale prijs van de uitlaat:
Uitlaat: 40 euro
Bocht: Gratis van oude uitlaat
Lassen: 5 euro
----------------------------------+
€45,-
Nou dit was het dan tot nu toe, brand maar los met de complimenten
.
---------------- Update 03-06-08 ----------------------
Vandaag een pakket gekregen met een aantal nieuwe onderdelen. Een 15/15 carburateur voor €14,20 incl verzendkosten overgekocht. Daarnaast kreeg ik nog een hele hoop gratis rommel erbij, waarom weet ik nog steeds niet
Pakket bestond uit: kickstart as, volledige koppeling+tandwielen in goede staat, twee remsetjes, stuur+kroonplaat, cilinder, koplamp en wat schroefjes. En dat voor €14 euro.
Aanschouw hier:
En daarnaast natuurlijk ook nog de carburateur. Hij was erg vies maar het duurde niet lang voordat hij in een badje met schoonmaak azijn, gekocht voor 81 cent bij de jumbo, lag te weken samen met het gaasfilter:
Eindresultaat is niet slecht al zeg ik het zelf, net als nieuw
:
Vrijdag ga ik hem afgestellen.
--------Update 04-06-2008------------
Speciaal voor Thomazzi mijn schoenen aan gedaan en dat ding eraf geschroefd
--------Update 04-06-2008------------
Koppelingsveren ingekort gisteren. Zijn nu nog maar 15cm ipv 18cm (origineel). Toen ik mijn koppeling bekeek zag ik dat één segment zijn kurk mistte dus hij was wel aan vervanging toe
.
Vandaag de carburateur afgesteld, maar hij kreeg te weinig lucht op de top met het gaasfilter. Dus heb toen zelf maar een filter gemaakt van een muggen hor. Werkt nog goed ook!
Op de autoteller gaat hij 60km/u en die heeft een afwijking van 5km/u dus hij gaat 55km/u voor degene die niet kunnen rekenen:) Beetje hard voor een snor moet ik toegeven maarja wel leuk om scooters in te halen
--------Update 31-01-2009------------
Vandaag mijn hele blok gereviseerd, waaronder mijn cilinder gedemonteerd. Tot mijn verbazing kreeg ik dit te zien:
Oftewel, 50% van mijn uitlaatpoort was dicht verkoold. Nouja ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er iets niet pluis was (mijn uitlaat maakte geen geluid en prestaties waren niet denderend) en wat wil je als die cilinder er nooit van af is geweest in zijn hele leven. Mja, correctie uit de update met mijn leovince zx uitlaat: hij maakt nu een heerlijk geluid vind ik
. En ook zijn de prestaties nu verbeterd natuurlijk.
Mja, wilde dit gewoon even laten zien zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd als je de cilinder er 7 jaar op laat zitten en nooit ontkoold oid
.