• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos verliest vermogen.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
tjoll
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tjoll » 27 okt 2008 16:11

• Welke model tomos heb je? Tomos youngster
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2005
    Is het een snor of een brommer? brommer
    Wanneer ontstond het probleem? vanmiddag, nouja eigenlijk ook al een paar weken terug maar toen was hij "gemaakt"

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nope, heb hem alleen een x terug gestuurt naar de brommer boer met hetzelfde probleem als nu.

Wat is het probleem?
Tijdens hij rijden, verliest hij ineens vermogen...
en dan slaat hij af.
ik kan hem daarna alleen nog starten met de choke. Verder zit de benzine tank gewoon vol.
Ik heb het probleem al eerder gehad, toen had ik hem weggebracht. Ze zeiden dat het de caburateur bus was en hebben die vervangen.
Na 6 dagen er zonder problemen op gereden te hebben krijg ik het probleem weer...
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, zelf dacht ik aan iets van valse lucht ofzo...

Edit: Heb net geprobeerd met de deobus maar werkt niet, hij blijft normaal toerental lopen.
Overgens krijg ik hem nu amper stationair gedraait anders slaat hij al af.
En de bougie is zwart/bruin van kleur, volgens mij moet hij lichter van kleur zijn :?
misschien verkeerde afstelling??? dat hij teveel benzine krijgt ofzo??:?

Met Vriendelijke Groet,
Tjoll
Laatst gewijzigd door tjoll op 20 mei 2010 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 okt 2008 18:30

Even een advies: Als je ditzelfde probleem al had en hebt laten fixen door de reparateur, lijkt het mij dat je gewoon garantie hebt op de reparatie. Dus gewoon teruggaan en laten maken zonder bijbetalen (mits het natuurlijk geen ander probleem is).

Hoe voelt het kicken aan? Trap je makkelijk door de compressieslagen heen of niet? Misschien kan er een krukaskeerring zijn geklapt, dan trek je ook valse lucht. Dat je bougie zwart/ bruin is komt waarschijnlijk doordat je met de choke erop hebt gereden, dan verzuip je je Tos bijna.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

tjoll
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tjoll » 30 okt 2008 16:18

bedankt voor je reactie...
heb hem idd terug laten brengen.
kreeg garantie erop, nouja niet echt meer een korting :shock:
maarja beter dan niets.
Toen ik hem ophaalde zeiden ze dat het met de ontsteking temaken had die deed het niet ofzo...
hebben ze dus het knopje vervangen van de uitschakelaar van de motor en TOT NU TOE rijdt hij nog.
het schijnt dus dat hij tijdens het rijden contact heeft gemaakt waardoor hij uitsloeg :? :D
domdom maar ok:P wie komt daar nou ook op:P
En kicken en zoo gaan gewoon goed lekker soepel enzo
Alsnog bedankt voor je reactie;)

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 okt 2008 20:28

....(knip)...En kicken en zoo gaan gewoon goed lekker soepel enzo
Alsnog bedankt voor je reactie;)......(knip)....
Ik denk toch een lekke krukaskeerring, omdat je aangeeft alleen met de choke te kunnen starten.

Maar goed, hou het even in de peiling zolang het goed gaat.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

leerling1
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer leerling1
Website
  • Citeer

Berichtdoor leerling1 » 30 okt 2008 21:05

mijn brommer start ook alleen met choke (1x) zonder is niet te doen
tomos wizzrd is klaar!!

kijk>>>>viewtopic.php?f=9&t=8282<<<<

tjoll
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tjoll » 06 nov 2008 18:50

ja hoor zijn weer 8 dagen verder elke dag op gerede en nu kapt hij er weer mee :(
wordt ik egt niet goed van... weer hetzelfde probleem.
Ik had ook al me vermoedens dat het dat knopje nog kon zijn omdat je hem wel starte met choke.
dus ik ben weer bij af.
en ik weet het nog steeds niet. ik heb maar gezegd dat ze hem helemaal moeten nakijken en ze zien maar wat er aan de hand is. Ohhjaa en als hij koud is rijdt hij redelijk ver ongeveer 500 meter. Maar als hij dan eenmaal afslaat dan kan je hem alleen starten met choke en kan je verder rijden en slaat hij af na iets van 10 meter ofzo :?
dus als hij koud is dan slaat hij niet af. Maarja eens moet hij toch warm worden :P

Nog bdankt voor jullie reactie :wink:
Tjoll
Laatst gewijzigd door tjoll op 20 mei 2010 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 06 nov 2008 20:58

Alleen kunnne starten met choke duid op een teveel aan lucht. Je hebt al getest op valse lucht bij de gebruikelijke plaatsen dus moet je het ergens anders zoeken.
Dan kom ik tot de conclusie dat ik het eens ben met de conclusie die Shadowranger trekt.

Lekke krukas keerring.

Het verhaald van koud wel willen lopen maar als hij warm is met choke moeten starten spreekt elkaar tegen. Wanneer je brommer koud is wil hij meer benzine en wanneer hij warm is juist minder. Jij kan hem na het uitvallen alleen starten met de choke, dus dat duid op een tekort aan lucht.

tjoll
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tjoll » 12 nov 2008 16:53

hee,

eindelijk, staat hij een week daarzo. Denk ik wordt ik eindelijk geholpen. Sturen ze me weg omdat ze het niet zien zitten. WAT EEN LOSERS!!!! :shock: :shock:

maarja,
Ik heb vanaf een vriend (waar ik hem ff tijdelijk hebben staan) heb ik hem naar die zaak gereden en dat is ongeveer 500 meter nou hij sloeg steeds uit. Hij heeft ff stil gestaan en daarna heb ik ongeveer vanaf delft naar den hoorn gereden onder dat hij uitsloeg, tog een beetje raar.
Maarja, dus ik sta weer met hetzelfde probleem hierzo.
maarja, aan de ene kant is het wel waar wat je zei maarja het zijn tog tegenstellingen teveel maar tog ook teweining lucht.
ik weet er helemaal nix vanaf. Ik ga nu terug naar de eerste zaak waar ik ben geweest en ik zeg wel ff dat jullie mij hebben geadviseerd over de krukaskeerring. en als hij het daarna nog niet doet, nou dat heb ik het helemaal gehad met die brommer. Dan verkoop ik hem wel en dan koop ik wel een andere ofzo....

alsnog heel er bedankt voor jullie reacties. Ik hou jullie op de hoogte 8)

Met Vriendelijke Groet,
Tjoll
Laatst gewijzigd door tjoll op 20 mei 2010 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 nov 2008 17:53

Sjonge jonge, jij laat je wel erg snel de kaas van het brood eten.... En dan ook nog door een stelletje wannabe bromboeren weg laten sturen.. Hebben nog nooit gehoord van "Klant is koning"??

Maar misschien kun je jezelf ook ff oppeppen om wat te doen aan de Tos, zo moeilijk is het nu ook weer niet. Als je er niet uitkomt kan je altijd terugvallen op het forum, maar zoek eerst zoveel mogelijk in de topics voordat je een vraag stelt die al menigmaal is langsgekomen (meer ter bescherming van jezelf voordat je afgebrandt gaat worden op "gebruik de search/ zoek functie"). Je leert vanzelf je eigen Tos kennen en hoe deze in elkaar zit en weet daardoor ook steeds beter waar de problemen vandaan komen en hoe ze te fixen zijn. Alles met beleid en door goed te kijken/ op te schrijven/ foto's maken hoe eea heeft gezeten zodat het ook weer goed terugkomt zoals het hoort.

Je zal meer plezier hebben dan wat je nu waarschijnlijk voor ogen hebt omdat je brommer al meer als een week niet rijdt en het probleem ook nog steeds niet is opgelost.

Suc6..

tjoll
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor tjoll » 15 nov 2008 11:58

maarja, ik laat hun het eerst proberen....
zelf hun weten hea niet :shock:
dan moet ik ineens wel weten wat het is?? :?

nouja alsnog bedankt....
heb dat ding nu te koop aangeboden
ik ga wel een nieuwe kopen ofzo.....

maarja... bij de brommerboer hadden ze gezegd dat er hele serie nummers zijn weggeveilt.
dus dat het echt zo'n brommer is waaraan geklooit is... nouja slechte aankoop :shock:
Alsnog bedankt voor jullie hulp!!!

Met Vriendelijke Groet,
Tjoll

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen