Hallo mensen.
Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik snap er niks meer van.
Ik heb een Tomos Quadro Snor E-start uit 2005
Mijn setup is standaard cylinder+kop - 14/9 carburateur met sproeier 51 - Bullet uitlaat.
Het probleem doet zich ook voor met orginele uitlaat met sproeier 49
Het probleem is dat mijn Tomos niet wil stationair draaien ( heeft niks met stationair schroef temaken)
Ik beschrijf even het probleem zoals hij orgineel was.
Als ik mijn gasschuif afstel zo als het moet,dan start mijn Tomos met de choke in een keer,maar blijft vervolgens niet lopen.
Op de choke valt hij direct uit,zonder choke blijft hij 5 seconden lopen.
Als ik vervolgens gas geef dan rijd mijn Tomos goed en snel weg,maar stop ik,dan slaat hij af.
Hij rijd verder wel goed,alleen lijkt het dat hij op zijn top harder wilt dan hij kan,een beetje schokken.
En als ik me gas even los laat,en dan weer gas geef,dan krijg je zo'n booaaaappp geluid,dan houd hij in,en gaat er dan weer vandoor.
Ik heb met de deo getest,en toen ik op mijn koppaking richte,ging het toerental weer omhoog.
Ook zonder luchtfilter blijft hij beter lopen.
Nu zit mijn luchtfilter er weer op,maar slaat dan weer af(heb mijn koppaking vervangen trouwens.
Maar als ik mijn gasschuif zo afstel,zodat mijn achterwiel net iets blijft draaien,dan slaat hij niet af,alleen werkt de stationair schroef dan niet meer,omdat de schuif tever open staat.
En met gas geven en rijden houd hij niet meer in,dus niet dat boaaap geluid.
Wie o Wie kan mij een tip of hint geven over mijn probleem.
Ook komt er een klin tikkend geluid uit de cylinder.
Zou er bijvoorbeeld een zuigerveer gebroken kunnen zijn,waardoor hij compressie verliest,en dan net niet de kracht heeft om stationair tedraaien?
Of kan het mijn voetpakking nog zijn.
Maar hebben deze dingen echt zoveel invloed op het stationair draaien van mijn motor.
Ik hoor graag van jullie.