Wat is het bouwjaar? ?
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds aanschaf
Wat is het probleem? Teveel lawaai
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? De cilinder en koppeling
Hallo iedereen,
Voordat ik jullie meteen ga bestoken met mijn vraag wil ik eerst even zeggen dat ik ontzettend blij ben met dit forum! Ik heb al veel informatie gezocht en vaak was dat ook genoeg om weer verder te kunnen met het sleutelen. En dan voelen jullie het al wel aankomen.... De maar.
Sinds kort woon ik in de binnenstad van Nijmegen en vanwege de drukte heb ik van een kennis een Tomos overgenomen. Ik heb jaren geleden veel gesleuteld aan puchjes en de Tomos was dus ook een stukje "jeugd" sentiment. Eigenlijk moest hij alleen weer in elkaar gezet worden en de koppeling moest vervangen worden. Inmiddels heb ik de koppeling zelf "gereviseerd" door er nieuw kurk aan te maken en heb ik de cilinder vervangen omdat daar een schroef in af was gebroken. Ik heb de Tomos in elkaar gezet en na wat afstellen rijdt hij echt heel erg lekker!
Nu het probleem.
De Tomos maakt nu alleen ongelooflijk veel lawaai. De uitlaat zit helemaal vast en het geluid lijkt wel uit de cilinderkop te komen, bijna alsof hij lek is. En dan bedoel ik vooral tussen de cilinder en de kop. Ik heb de pakking al vervangen, maar ook dit zonder resultaat. Ook heb ik een andere cilinderkop en cilinder geprobeerd en een andere uitlaat, maar dit gaf hetzelfde resultaat. Hij klinkt nu eigenlijk alsof je hem start en rijdt zonder uitlaat. En je voelt de tegels onder de tomos letterlijk trillen...
Waarschijnlijk doe ik iets helemaal fout en zal het ook best dom zijn, maar heb echt jullie hulp nodig wat ik kom er zelf helaas niet meer uit

Groetjes Remie