Wat is het bouwjaar? Onbekend
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik mijn sproeier en vraagtekenveer heb vervangen.
Wat is het probleem? Afstellen van de tomos lukt niet.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Sproeier, vraagtekenveer en uiteraard blokolie vervangen.
Beste forumleden,
Ten eerste: ik ben nieuw op dit forum dus als ik iets verkeerd doe zeg het me dan

Ik heb sinds ongeveer een maand een Tomos S25 aangeschaft voor €300, NIET het type met ei cilinder. De tomos heeft een bromkop, en de spruitstuk- en luchtfilterontgrenzing is eruit. Hij heeft een uitlaat met S-bocht, ik heb al naar de ontsteking gekeken maar hier staan geen streepjes op dus ga er vanuit dat het een ontsteking met pickup is die je niet kan verstellen. Twv is 26-22. Bij aankoop heb ik er zelf niet op gereden aangezien ik nog geen rijbewijs heb (aankomende week theorie examen), dus had mijn pa erop gereden. Naar mijn mening liep hij stationair goed, maar heb er zelf niet op kunnen rijden dus dat was dom achteraf.
Dan nu het probleem: toen ik er thuis zelf op reed merkte ik dat hij inhield op top, begon te 4 takten op volgas en de bougie zwart was. Er zat toen sproeier 50 in. Ik merkte ook dat hij niet lekker schakelde en het vraagtekenveertje kapot was, deze heb ik dus vervangen en er uiteraard nieuwe blokolie in gedaan. Tegelijk heb ik sproeier 48 van een maat geleend en die erin gedaan. Nu hield hij niet meer in op top, was de bougie mooi koffiebruin, alleen nu begon hij te smoren/dippen als ik volgas gaf vanuit stilstand. Hij trekt dan ook niet echt lekker op. Voor de zekerheid dus een nieuwe 48 (ja, uit de winkel) aangeschaft en die erin gezet. Het probleem werd niet verholpen. Toen sproeier 50 eens goed schoongemaakt en erin gedaan, hij trok veel beter maar hield weer in op top. Hierna heb ik op valse lucht gecontroleerd m.b.v. siliconenspray (had op dat moment geen deo

groetjes,
TomosS25Power