• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Warmloper Airsal 65cc gehad, cilinder nog bruikbaar?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
TheKapp
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2015 11:56
  • Citeer

Berichtdoor TheKapp » 24 nov 2015 12:07

Beste Forumers,

Om een lang verhaal kort te houden, ik heb gister een warmloper gehad met mijn gloednieuwe Airsal 65cc. Tijdens het rijden hoorde ik dat er een zuigerveer gebroken was en in mijn uitlaat terecht kwam. Ik weet wat ik verkeerd heb gedaan en het is ook mijn eigen schuld.

Maar goed, thuis dus mijn cilinder eraf gehaald om de schade te bekijken. In de zuiger zaten 2 groeven en is dus niet meer te gebruiken en een zuigerveer was weg. Mijn cilinder zag er naar mijn idee in de eerste instantie nog goed uit, tot ik een kleine groef bij de uitlaatpoort zag. (zie foto)

Mijn vraag is dan ook, is deze cilinder nog te gebruiken als ik bijvoorbeeld de scherpe randjes licht opschuur? Of is het einde oefening?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Ruud
Bijlagen
IMG_20151123_2133352.jpg
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 nov 2015 13:14

Netjes afwerken en geen probleem.

Wat had je verkeerd gedaan dan?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

TheKapp
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2015 11:56
  • Citeer

Berichtdoor TheKapp » 24 nov 2015 15:30

Netjes afwerken en geen probleem.

Wat had je verkeerd gedaan dan?
Ik vermoed of valse lucht, maar ik ga alles nog eens nalopen.

Ook enig idee hoe ik dit het best kan afwerken?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 nov 2015 16:55

Lijkt er op alsof de zuigerveer in de poort is blijven hangen, of dat nu door valse lucht komt, lijkt me sterk maar wie weet. Als je een warmloper had gehad dan had je wel sporen in de cilinder gezien, zie nix.

Rond vijltje met evt. een stukje fijn schuurpapier erom en dan de rand van de poort iets (!!!) ronding geven (misschien bovenkant ook maar even mee nemen en de andere poorten ook bekijken) en dat plekje ook even glad schuren.

Zuigerveer slotspeling even bekijken (los in de cilinder drukken met je zuiger, cm of drie en met voelermaatje meten) Moet rond de 0,2 a 0,3 zitten. En dan er maar weer is op zetten.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

TheKapp
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2015 11:56
  • Citeer

Berichtdoor TheKapp » 24 nov 2015 23:18

Lijkt er op alsof de zuigerveer in de poort is blijven hangen, of dat nu door valse lucht komt, lijkt me sterk maar wie weet. Als je een warmloper had gehad dan had je wel sporen in de cilinder gezien, zie nix.

Rond vijltje met evt. een stukje fijn schuurpapier erom en dan de rand van de poort iets (!!!) ronding geven (misschien bovenkant ook maar even mee nemen en de andere poorten ook bekijken) en dat plekje ook even glad schuren.

Zuigerveer slotspeling even bekijken (los in de cilinder drukken met je zuiger, cm of drie en met voelermaatje meten) Moet rond de 0,2 a 0,3 zitten. En dan er maar weer is op zetten.
Bedankt voor je snelle antwoord!

Dus de rand van de poort alleen bij het groefje een kleine ronding geven neem ik aan? of de gehele rand?
En dus het groefje in de cilinderwand ook een kleine ronding geven?

Hier nog wat extra foto's vanaf de andere kant.
Bijlagen
IMG_20151124_211919.jpg
IMG_20151124_211854.jpg
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 nov 2015 01:38

Zoek maar is op port chamfering.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

TheKapp
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2015 11:56
  • Citeer

Berichtdoor TheKapp » 08 dec 2015 12:20

Opgelost, hij doet het weer gelukkig, bedankt! Alleen wordt de cilinder wel erg heet na 1-2 km rijden.. niet meer aan te raken. Volgens mij hoort dat niet, enig idee hoe dat kan?

Afstelling:
65cc Airsal cilinder
Puch HD kop
Dell orto 15/15
Sproeier 70
Technigas Next R uitlaat
Tandwiel verhouding 26/24
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 08 dec 2015 15:58

Denk dat dat gewoon normaal is hoor, niet meer kunnen aanraken is een graad of 50 a 60, zo'n ding word wel meer dan dat.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.