Ik heb sinds kort weer een nieuw project: een sprinter
Ik kocht hem twee weken geleden, voor maar €150
Het is best al een leuk ding, maar wel alles is best wel beun gedaan
Nu eerst maar ff de foto's: Okee, dat ziet er wel aardig uit allemaal
Maar nu het beun-gedeelte: En ook het zitje is niet echt mooi zo
Ik heb gisteren nog voetensteuntjes van een Derbi GPR 50 besteld: Ziet er stukken beter uit dan de vorige toch?
De setup nu is:
Airsal 46mm 72cc van puch
PHBG 21mm met een doorzichtige vlotterbak van malossi (van welk merk de carb nu echt is weet ik niet, jullie wel?)
Luchtfilter zit er nog niet op(misschien later wel)
Iskra 4-spoels onsteking
Het blok is denk een a55, iig een blok met grote spoelers
Zelfgebakken uitlaat(heel beun, dus word nog vervangen)
De (enige) zuigerveer brak alweer, dus ik heb al een nieuwe binnen.
Ik wilde dus ff kijken hoe zo'n cilinder er van binnenuit uit ziet, toen ontdekte ik dat er een tapeind los zat. Het schroefdraad in het blok bleek helemaal dol te zijn
Dus ik ben nu dat blok aan het opbouwen , als ik weer zit heb ga ik mn oude blok weer maken en komt daar waarschijnlijk mn airsal 65cc op. Weten jullie trouwens een goede oplossing voor dat tapeind? Ik dacht zelf aan dichtlassen, uitboren en opnieuw tappen. Of anders een m8 tapeind erin? Laat ff weten wat jullie denken.
Dus de to do list is:
-Een goed rollend frame maken, dus achterbrug enzo.
-Het blok goed laten lopen.
-Zitje plamuren.
-Alles spuiten.
Vinden jullie het handig als ik in mn begin-bericht updates doe? Of elke keer een nieuw bericht?
Reacties zijn welkom
