
 Heb je nog een oud model carb op je Tos zitten die zuigergestuurd is? (pen 10 is toch oud model A3?) Tegenwoordig is drijfstang voorzien van pen 12.
   Heb je nog een oud model carb op je Tos zitten die zuigergestuurd is? (pen 10 is toch oud model A3?) Tegenwoordig is drijfstang voorzien van pen 12. 
 





Lol ok wat een werk, ik ga het wel met iets minder moeite proberen te doen.Het kopje vlakken deed ik vroeger met een platte vijl van 4 cm breed , de laatste 0.1 mm op een vlakke plaat met een vel schuurpapier erop gelijmd.
Nog niet gemeten omdat ik op bromzuiger zit te wachten, maar bij mijn 65cc was dit wel minstens 2 mm dus was ff een voorlopige aanname.Hoe kom jij aan een deck height van 2 mm, normaal komt de zuiger bijna gelijk met een originele a5 cilinder.
Nee ik wilde ff begrijpen wat ik aan het doen was dus heb zelf een matlab scriptje geschreven hiervoor. Heb ook met jaaps puch calculator nagerekend en kom daarmee op dezelfde getallen uit.Waar reken jij de timing mee, jaaps puch calculator?
 (koppeling verder origineel)
 (koppeling verder origineel)
 Meeste van die gassies hier zijn jong en zo dus vaak net wat minder schoon aan de haak.
 Meeste van die gassies hier zijn jong en zo dus vaak net wat minder schoon aan de haak.Ja inderdaad en misschien haal ik me ook wel gewoon zo'n ophoogplaatje of laat ik er een lasersnijden uit alu. Bij alu heb je geen voetpakkingen nodig toch of wel?Zet eerst eens de uitlaatpoort op 151 graden en kijk dan hoe het loopt, hoger maken kan nog, kleiner niet...vandaar beginnen met 2 mm omhoog, daarna kleine stapjes van 0,5 mm omhoog.
Ja klopt maar uiteindelijk heb ik maar gewoon een zuigertje besteld dus moet eerst wachten tot die binnen is voordat ik het kan meten.Deck height van mijn 65 cc Airsal ook een ramp, deck height en timing altijd meten van de cilinder waar je aan gaat tunen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten