• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Lekke voetpakkking?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
Stinos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Stinos » 09 feb 2023 16:45

Zoals de titel doet denken twijfel ik of mijn voetpakking lek is. Met de deotest valt de brommer uit als ik door blijf spuiten. Ik heb de voetpakking vervangen maar toch blijft de brommer wel uitvallen als ik maar lang genoeg spuit. Mijn vraag is of dat slecht is of dat dit altijd wel gebeurd als je maar lang genoeg blijft spuiten.

Ook viel mij op dat als ik mijn filter van mijn carb af haal er rook uitkomt. Kan dit iets met mijn membraan zijn of is dit normaal? Membraan, cilinder en kop zijn net nieuw.

Mijn setup:
Tomos a35 1999
Airsal 65cc + 65cc hd kop
Leovince sito plus uitlaat (sigaar)
15/15 carb met sproeier 74 (origineel)
15 mm spruitstuk dmp
26-22 twv
Membraan van de airsal 65cc kit
Powerfilter

Topsnelheid is nu 52km/h

Mvg,

Stijn

Richfart
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Richfart » 09 feb 2023 19:05

een topsnelheid van 52km/h is wel laag voor deze setup? welk filter gebruik je tevens? een standaard luchtfilter zal je carburateur limiteren.

Welk type carters heb je en welk type voetpakking heb je gebruikt? een a35 pakking op de a55 carters sluit op bepaalde plekken minimaal af, wellicht dat je daardoor een beetje valse lucht hebt? hij zou in ieder geval niet uit moeten vallen, als je het standaard luchtfilter gebruikt dan kan dat een reden zijn. tussen de mounts van het blok is namelijk de plek waar de lucht weg komt die richting het luchtfilter gaat.

Er zou ook geen rook uit het filter moeten komen, het membraan zou er voor moeten zorgen dat er alleen lucht naar binnen kan stromen en niet naar de carburateur toe.
Tomos AT50 (1984)

Stinos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Stinos » 09 feb 2023 20:48

ik heb een powerfilter zoals op de foto. Ik heb een a35 blok. De pakking die ik heb gebruikt is die bij de airsal kit zat. Daarna heb ik een standaard a35 pakking gebruikt omdat ik zag dat de airsal pakking een klein beetje uitstak en daardoor een gat ontstond naast het carter. Met de laatste setup heb ik 52km/h op de gps gehaald.

Ik kan het membraan morgen weer terug wisselen naar het snelle membraan wat ik al had. Misschien is er een defect in degene die ik nu heb.

Ik zal morgen ook gaan kijken of ik het carter goed kan schoonschrapen en dan wat extra vloeibaar pakking toevoegen (met een nieuwe voetpakking uiteraard). Misschien dat de krasjes die op het carter zitten toch effect hebben.
Bijlagen
Power filter.jpg
Power filter.jpg (20.05 KiB) 1568 keer bekeken

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 10 feb 2023 09:59

Membraan en voetpakking liggen zowat tegen elkaar dus is het moeilijk om te beoordelen welke er lek is....ook zijn er membraan pakkingen die zo dun zijn als een krant en die lekken vaak.

Een 15 mm spruitstuk dmp kan niet mooi vlak zijn, is imitatie spul....voet even tegen een raam drukken, als je hem iets kunt wiebelen is hij niet 100% vlak....is simpel te vlakken.

Stinos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Stinos » 11 feb 2023 09:37

Het is de voetpakking. Ik heb een klein hoekje die mist op mijn carter. Doordat de airsal grootere spoelpoorten heeft is de ruimte tussen de spoelpoort en de buitenkant van het carter zeer klein. Ik heb met een nieuwe pakking wat extra vloeibaarpakking toegevoegd.

Mocht dit echt niet werken dan zal moet ik dus een ander carter gebruiken. Gelukkig heb ik er nog 1 liggen voor een toekomstig project dus met wat ombouwen zou ik die kunnen gebruiken. Mocht dit gebeuren zal ik het carter wel direct aanpassen voor de grotere spoelpoorten op de airsal.

Verder heb ik nog niet kunnen kijken naar het membraan. De bromboer had geen nieuwe pakkingen liggen en bestellen doe ik liever met grotere onderdelen (verzendkosten). Mocht het spruitstuk echt krom zijn. Wat zou de beste manier zijn om deze te vlakken?

Richfart
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Richfart » 11 feb 2023 09:45

om hem te vlakken heb je een glasplaat nodig, leg hier een stuk schuurpapier op van 120/200 grit (ik gebruik meestal het gene dat nat mag worden en spuit er wat wd40 op). daarna schuren in de vorm van een 8 en zo nu en dan het spruitstuk anders vast te houden door hem een kwartslag te draaien.
Tomos AT50 (1984)

Stinos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Stinos » 11 feb 2023 11:34

Ik ga ervanuit dat een spiegel ook werkt? Bedankt in iedergeval. Dit kan ik zeker toepassen.

Nu weet ik alleen dat het dmp spruitstuk een redelijk klein gat heeft wat in verbinding staat met het membraan. Zou het kunnen helpen om met de dremel het gat wat groter te maken met een dremel zodat het matched met het membraan? Daarna zou ik de bramen eraf kunnen halen met de techniek die je net beschreef.

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 11 feb 2023 12:36

Je kunt het gat wat schuin naar boven en onder maken zodat de flow iets gunstiger is, denk alleen dat je er niets van merkt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers