Pagina 66 van 68

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 10 jul 2010 12:12
door thomasbk
Overigens powerfilter sloopt je cilinder helemaal niet, het ligt er maar aan hoe jij er mee omgaat !

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 10 jul 2010 13:12
door MichielWolthaus
Mensen mensen, rustig even.

Ik zal het even uitleggen in Sesamstraat taal

Voordelen powerfilter:
- Een powerfilter zorgt er voor dat je carburateur meer lucht aan kan zuigen.
Om je powerfilter volledig te benutten, moet je ook een groter sproeier in je carburateur stoppen.
Dan komt er dus meer lucht en meer benzine in je motor.
Dit zorgt voor meer "power" of te wel kracht.

Nadelen powerfilter:
- Powerfilters laten meer vuil door uit de lucht als een origineel filter, dus zorgt voor meer slijtage. Zeker bij veel over zandwegen rijden(veel stof in de lucht, wat mee gaat je motor in, omdat het powerfilter slechter filtert)
- Als je je sproeier groter maakt, wat nodig is voor een goede afstelling met een powerfilter, gaat je brommer meer benzine verbruiken.

Ik hoop dat iedereen dit snapt.
En nu kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij de voordelen zwaarder vindt wegen dan de nadelen.

Doeg!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 13 jul 2010 19:23
door advance
Hoi, ik heb een snor tomosje met bromblok en speedy uitlaat. Atw is 28. Loopt nu precies 50 en trekt echt lekker.

Bij stoplichten ben ik sneller weg dan scooters, en dat vind ik leuk.

nu zat ik er aan te denken om er een 70 cc met 70cc hd kop op te zetten, om nog sneller op te trekken.

is dit een beetje te doen? scheelt het veel met optrekken?
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat de top omhooggaat, hoe zit dat?

ook geen overtoeren ofzo?

alvast bedankt

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 13 jul 2010 19:28
door fllex
Dan ga je overtoeren krijgen dus je moet wel harder gaan.
Ten tweede is het best beschamend als je met een toerenjankende Tomos maar 50 gaat :P

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 13 jul 2010 21:16
door tomostefan
En met een 65cc is het knap als die onder de 50 loopt.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 jul 2010 00:05
door advance
haha oke das duiddelijk:P

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 jul 2010 00:24
door stanneman
Dan bestel je toch gewoon een 50cc hd kop? en een techno cc dat trekt dan als een malle

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 jul 2010 21:48
door thomasbk
Wat voor vertanding voor snel optrekken maar zonder overtoeren ?

Setup :

70cc Airsal
70cc puch hd kop
16mm Dell ‘Orto
Technigas Next R chroom

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 jul 2010 21:48
door Mr. Horsepower
26-26

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 jul 2010 21:57
door thomasbk
en hoe hard loopt dat +/- ?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 15 jul 2010 22:37
door michabooij
over toeren op top ligt niet aan je tandwiel verhouding, maar overtoeren tijdens optrekken wel, houd daar rekening mee.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 17 jul 2010 16:53
door pim961
over toeren op top ligt niet aan je tandwiel verhouding, maar overtoeren tijdens optrekken wel, houd daar rekening mee.
is dat ? ik d8 van als je 70cc en zo en dan atw 33 had dat hij dan een beetje veel toeren draaide
doet hij ook al met atw 31 en bullet rest *standaard

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 03 aug 2010 19:55
door roelk
Past een 16 mm carburateur gewoon op me tomos
Want ik hoorde dat dat. Niet gewoon pAst met mijn Carter enzo

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 03 aug 2010 20:14
door tomostefan
Past gewoon, je moet alleen het busje uit je oude carb halen en in je nieuwe zetten.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 03 aug 2010 21:04
door roelk
Ja snap ik maar bij een 15mm zit die al zowat op de Carter dus als ik een 16 mm erop zet past die dan wel boven mijn Carter of moet ik dan een recht spruitstuk halen ofzo ??

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 03 aug 2010 21:18
door tomostefan
Nee, past gewoon, heb ik ook.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 03 aug 2010 21:35
door roelk
Oké beter krijg je het wel gewoon beetje fatsoenlijk afgesteld op een orginele cilinder ?
En hoeveel scheelt het ten opzicht van een 14 mm ?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 04 aug 2010 01:06
door boy-1993
ik heb hem gewoon boven mijn carter en gaat wel gewoon ik vraag het me af of je een 16/16 op een standaard cilinder afgesteld krijgt

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 06 aug 2010 08:08
door pim961
een 16mm carb is niet groter dan een 14.9 of 15.15 of zo heeft aleen een grotere doorlaat

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 06 aug 2010 19:58
door pim961
heey wat zal mijn top ong zijm met 50cc gietijzer tuned.tuned membraam.af geflakte hdkop.vtw 26 atw 26 yasuni r 17.5 carb

en met stnd cil stnd membraam afgeflakte hdkop yasuni r 17.5 carb vtw 26 atw 26

en zal ik met die vetanding op beplaade momenten overtoeren gaan krijgen.

alvast bedankt.

groet pim