• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 86 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • …
  • 178
  • Volgende
Recoil
Tomosforummer

Berichtdoor Recoil » 08 jun 2008 23:14

Die extra beschadiging door een speedy uitlaat is te verwaarlozen :') Ontsteking heeft niet veel nut en de standaard maat sproeier is 50 bij een snor.
Okay, dan probeer ik twee maatjes groter, laat er nu net geen enkele FAQ op dit forum zijn waarin staat hoe je zoiets vervangt.. (ik weet het, ik ben een complete noob maar ik neem aan dat iedereen die er meer vanaf weet mijn niveau ook gepasseerd heeft..)

De onsteking heeft bijna geen nut of gewoon echt geen nut? Is het niet hoe dan ook (een beetje) beter? Of heeft het pas echt nut bij een andere carburateur etc..

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 08 jun 2008 23:18

Je sproeier vervangen is simpel. Je doet je benzine kraan dicht, haalt je carburateur van je spruitstuk af. Dan schroef je het zwarte bakje (vlotterbakje) er van af maar hou hem recht omdat er benzine in zit, dit zal wel een beetje lekken maar dat maakt niet uit. Daar zie je je sproeier zitten en die kun je er zo uit draaien en een nieuwe in zetten.

Je ontsteking zal geen nut hebben op dit moment, die moet je pas veranderen als je echt gaat opvoeren ja. Met een speedy uitlaat zal het niets verschillen.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

Recoil
Tomosforummer

Berichtdoor Recoil » 08 jun 2008 23:28

Je sproeier vervangen is simpel. Je doet je benzine kraan dicht, haalt je carburateur van je spruitstuk af. Dan schroef je het zwarte bakje (vlotterbakje) er van af maar hou hem recht omdat er benzine in zit, dit zal wel een beetje lekken maar dat maakt niet uit. Daar zie je je sproeier zitten en die kun je er zo uit draaien en een nieuwe in zetten.

Je ontsteking zal geen nut hebben op dit moment, die moet je pas veranderen als je echt gaat opvoeren ja. Met een speedy uitlaat zal het niets verschillen.
Ok, nee verder opvoeren zal ik niet doen. (behalve eventueel een iets kleiner achtertandwiel) In tegenstelling tot wat ik hier soms voorbij zie komen wil ik wel verantwoord zonder helm erop kunnen zitten..

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 09 jun 2008 08:05

Ontsteking van snor naar brom heeft wel degelijk zin. Je krijgt er iets meer kracht mee omdat de vonk nu voor BDP komt en de ontbranding de zuiger iets krachtiger naar beneden zal drukken.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 09 jun 2008 16:12

Ontsteking van snor naar brom heeft wel degelijk zin. Je krijgt er iets meer kracht mee omdat de vonk nu voor BDP komt en de ontbranding de zuiger iets krachtiger naar beneden zal drukken.
Het verschil is miniem. Althans bij mij want ik merkte het verschil niet eens.
Ok, nee verder opvoeren zal ik niet doen. (behalve eventueel een iets kleiner achtertandwiel) In tegenstelling tot wat ik hier soms voorbij zie komen wil ik wel verantwoord zonder helm erop kunnen zitten..
Op het begin wilde ik ook niet sneller dan 25km/u zonder helm :)

Recoil
Tomosforummer

Berichtdoor Recoil » 10 jun 2008 00:22

En het luchtfilter is ook ontgrenst. Kan ik nu ook al een iets kleiner achtertandwiel? Er zit nu een 33 op. Wat is nog leuk met alleen een wat snellere uitlaat + ontgrenst luchtfilter?

sanderkelder
Tomosforummer

Berichtdoor sanderkelder » 10 jun 2008 12:46

heb je zelf die 33 er op gezet ? en je hebt geen overtoeren ?
hmmm als je iets sneller wilt gewoon een 28 proberen of een 24. scheelt meestal km of 10/15.
opvoer uitlaten zorgen er meestal al voor dat je nog een keer 10 km/h harder gaat. nadeel is alleen dat die dingen meestal rond de 100 euro kosten.

IxilTomos
Diehard

Berichtdoor IxilTomos » 10 jun 2008 13:25

heb je zelf die 33 er op gezet ? en je hebt geen overtoeren ?
hmmm als je iets sneller wilt gewoon een 28 proberen of een 24. scheelt meestal km of 10/15.
opvoer uitlaten zorgen er meestal al voor dat je nog een keer 10 km/h harder gaat. nadeel is alleen dat die dingen meestal rond de 100 euro kosten.
Gozer wat praaaaaat je...
Opvoeruitlaten rond de 100 euro? De enige voor Tomos die daarbij in de buurt komt is de chrome endy, 99 euro.
Je hebt al een nieuwe snelle bullet uitlaat voor 20 euro! 10 of 15 km/u? Ze zeggen altijd een tandje kleiner achter is 1 km/u erbij in topsnelheid. Tuurlijk maakt ie met 33 geen overtoeren want het is een praktisch standaard snorfiets. Die komen niet boven de 6,5K uit dus overtoeren zit er niet bij. En die 33 zat er wss al op, standaard snorvertanding.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

@lan
Tomos Supporter

Berichtdoor @lan » 10 jun 2008 13:52

Klopt, 33 zit er std op. Ik had bij mijn vriend 33 vervangen voor een 22 atw. Hij ging eerst 30KM nu gaat ie 40KM
dus dat moet wel kloppen met die 1km per tand. Het was een snortomos uiteraard, helemaal std op atw na.

Oh ja vergeet ik mn andere vraag. Een tecnigas next doet het toch bijna goed op alle setups met 50cc? Of is er een andere aan te raden zoals bullit oid als ik maar een klein beetje harder wil.
toettoet

sanderkelder
Tomosforummer

Berichtdoor sanderkelder » 10 jun 2008 13:59

hmmm. kan komen omdat het dus een snor is. ik hoor meestal dat een snor atw 28 heeft. en bij mij scheelde het een heleboel qwa snelheid met het wisselen van mijn tandwiel. ik ging van 22 naar 28. dus ik 6 km/h langzamer moeten gaan ? hmm ik ging van 60 km p/h naar 45 km/h met dikke overtoeren. en hoezo niet duur ? als je een goede opvoer uitlaat wil ben je toch zeker rond de 100 euro kwijt. een bulit is wel mooi uitlaatje maar geen perfecte opvoer uitlaat. ik heb zelf een tomos next er op liggen en die kost ook al 100 euro. homoet kost ook 106 euro. dus zeg niet dat er maar 1 zo duur is. een bulit is een mooi uitlaatje voor als je een paar km/h sneller wilt.

maar goed weer ff on topic.
als je dus zo'n bulit uitlaat wilt kopen voor ong 36 euro (want dit kosten ze teminste hier) zou je natuurlijk ook nog je spruitstuk kunnen ontgrensen/uitboren. een iets grotere carb nemen en een hd kopje maken. dit is lekker voor je optrekken en je top ligt er klein beetje hoger door. de bulit kan je top al wel iets van 5/10 km p/h omhoog trekken. en atw 28 ipv 33 5km/h sneller (volgens ixiltomos) maar naar eigen ervaring zou ik zeggen dat hij dan ong max 10 km/h sneller door gaat. mits je je brom goed afsteld en hij gewoon zijn volledige vermogen heeft. ook kun je gewoon (als je dat nog niet gedaan hebt.) je ontsteking op brom zetten.

@lan
Tomos Supporter

Berichtdoor @lan » 10 jun 2008 14:06

Yup, next voor 100 euro :| ? Ik weet niet waar jij hem vandaan hebt maar in de winkel is hij 70 euro.
En ik wil niet zwaar opvoeren :') dan wil ik liever eerst een bromtomos ipv snor. Dus het wordt dan denk ik een bullitje. En tja die tandwielen verschillen per setup denk ik dan maar.
toettoet

IxilTomos
Diehard

Berichtdoor IxilTomos » 10 jun 2008 14:21

Is zo maar wat betreft die tandwielen had ik het over de 50cc tomos setups. Ligt om en nabij de 1km/u per tand.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

sanderkelder
Tomosforummer

Berichtdoor sanderkelder » 10 jun 2008 14:25

@ ixiltomos. dat was bij mij bij een 50 cc. ik ging van atw 22 (60km/h) naar atw 28 (45 km/h) en dikke overtoeren. ik wil de gevolgen niet eens weten wat er gebeurd was bij mijn 65 cc. maar goed trug naar het onderwerp

ok dus geen dikke race snor maar gewoon een snorretje waar je gewoon mee ken toere zonder dat je met een slakke gang vooruit gaat. als je een klein beetje sneller wilt gaan kan je gewoon een bulit er op leggen zoals al aangegeven werd en een brom kop op je snorretje zetten ;) daarmee trekt hij iets beter op. hiermee zal je ong 10 km/h sneller gaan. ixiltomos corrigeer me als ik het verkeerd heb. ook kan je het beste gewooon even je spruitstuk ontgrensen hiermee kan de benzine sneller je blok in lopen en loopt hij iets sneller en trekt hij sneller op. wil je nog iets sneller kan je nog altijd een 50 cc snel er op leggen ;) deze loopt top ong 3 /5 km/h harder en met nacasil want is stuk sterker dan je gietijzere blokje.

blackfuntastic
Tomos Supporter

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 15:02

Ik heb een standaard snorkop op me tomos funtastic zitten met de onderstaande setup
Nu kon ik bij de brommerdealer hier in de buurt voor 10 euro er een hogedrukkop van laten maken
Is dat beter dan bijvoorbeeld een puchkop?
Who can tell me :x

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 10 jun 2008 15:30

Puch kop is beter, die heeft veel meer compressie. De verbrandingskamer van een snorkop blijft groot.

blackfuntastic
Tomos Supporter

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 17:12

Puch kop is beter, die heeft veel meer compressie. De verbrandingskamer van een snorkop blijft groot.
www.schaafbromfietsen.nl
Puch
Motoronderdelen
2e pagina
Puch Cilinderkop 70 cc

Past deze kop standaard op mijn 70cc airsal en is dit een goeie?

Octoklus
Pindabrein

Berichtdoor Octoklus » 10 jun 2008 17:45

Ik vroeg me af of het normal is bij de a35 ( oudere versies dus ) dat die dingen snel ophouden met vonken?
Ik heb nu deze maand al 4 tomosjes binne gehad om te fixen en allemaal vonken ze dus niet meer.
Is dit een bekende kwaal bij deze types?
En ik vroeg me af, kan een 3 ster onsteking wel kapot gaan? Ik bedoel het zijn toch alleen maar wikkellingen? Zou het dan alleen aan de bobine of verdeel kastje kunnen liggen? ( ja kabels en bougy etc zijn gecheckt )

Kan iemand me ff met dit ophelderen? ALvast bedankt

Erik
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor Erik » 10 jun 2008 19:28

http://www.schaafbromfietsen.nl
Puch
Motoronderdelen
2e pagina
Puch Cilinderkop 70 cc

Past deze kop standaard op mijn 70cc airsal en is dit een goeie?
ja tuurlijk, maar het is geen goeie :P. het heeft minder compressie als een puch 50cc kop. Als ik jou was zou ik gewoon puch hd kopje halen of 50cc bromkop en dan afvlakken
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

Recoil
Tomosforummer

Berichtdoor Recoil » 10 jun 2008 22:08

Tandwiel 33 zat er standaard op.. dus nee, geen overtoeren...
Heb toch nog wat kleine vraagjes.
Gaat de transmissie van de snor niet naar de klote als hij veel harder gaat, of is deze eigenlijk exact hetzelfde als die in de bromversie?
Wat ik me ook afvraag, ik heb nu die speedy snel uitlaat en een ontgrenst luchtfilter. Ik wil gewoon lekker kunnen rijden. Is dan tw24 of tw28 het meest handig?
Heeft het als dat tandwiel er eenmaal op zit wel zin om hem op bromonsteking te zetten?
Moet ik hem opnieuw afstellen als er een bromkop in zit of moet ik sowieso dan een andere carburateur?

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 10 jun 2008 22:33

Transmissie is gewoon hetzelfde als een brom. En alles kan kapot :) Tandwiel 28 zal lekker rijden. Onsteking kun je al veranderen. Als je een bromkop hebt moet je ff kijken of je hem opnieuw moet afstellen, dit is altijd verschillend. Maar een andere carb is niet nodig.

Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 86 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 84
  • 85
  • 86