• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 97 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • …
  • 178
  • Volgende
Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 10 aug 2008 00:10

waarschijnlijk is de carbarateur kapot ga deze week naar over buur man.
als jullie denken dat er iets anders is hoor ik het graag
Kun je wel de motor stationair laten draaien? In dat geval zou je nog de deo-lektest kunnen doen om te zien of er ergens lucht lekt in het inlaattraject naar de motor. Spuit wat deo op de aansluiting van je carb op het spruitstuk, bij de kop en uitlaat. Verandert het motortoerental dan zit daar het probleem. Anders zou ik het echt niet weten.

't Is jammer dat je zo'n eind bij me vandaan woont (aan de Belgische grens) anders had ik eventueel wel willen assisteren bij het onderzoek.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk

Berichtdoor tomos » 10 aug 2008 11:18

waarschijnlijk is de carbarateur kapot ga deze week naar over buur man.
als jullie denken dat er iets anders is hoor ik het graag
Kun je wel de motor stationair laten draaien? In dat geval zou je nog de deo-lektest kunnen doen om te zien of er ergens lucht lekt in het inlaattraject naar de motor. Spuit wat deo op de aansluiting van je carb op het spruitstuk, bij de kop en uitlaat. Verandert het motortoerental dan zit daar het probleem. Anders zou ik het echt niet weten.

't Is jammer dat je zo'n eind bij me vandaan woont (aan de Belgische grens) anders had ik eventueel wel willen assisteren bij het onderzoek.

ik kan hem niet starten en de benzine loopt ook niet door naar de carbarateur blijft hangen in de benzine slang.
ik ga morgen naar de overbuur man kijken wat hij vind.
mijn vader weet er best veel van en zel hij weet het niet maar ik denk dat de carbarateur kapot is.
waar woon jij dan??

bij de uitlaat komt wel olie uit ofzoiets maar mijn vader zegt dat dat onverbrandt is omdat die niet wilde lopen en dan verzuipt ik weet niet ofdat iets is. en tussen de cilinder en het blok zie je iets glimmends zitten ik denk dat daar geen kering tussen zit kan dat??

maar in ieder geval bedankt
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

mariik
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2008 20:11

Berichtdoor mariik » 10 aug 2008 20:21

Ik heb een tomos Flexer, alleen als ik harder als 30 ga gaat het pijltje van men snelheidsmeter alle kanten op, iemand die het probleem weet/ oplossing?

en als ik iemand achterop neem dan komt men achterkant op men wiel, hoe groot moet men vering zijn als ik iemand achterop wil nemen?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 10 aug 2008 22:00

Dat van je snelheids meter is een vaak voorkomend probleem, had wat met het veertje in het mechaniek te maken meen ik. Is verder weinig aan te doen.

Als je even kijkt hoever hij inzakt kun je gewoon meten hoehoog hij zou moeten zijn toch? Dan tel je dat op bij de maat van je vering nu en ga je op zoek.
Omhoog

Tomos-fan
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008 10:57

Berichtdoor Tomos-fan » 11 aug 2008 11:00

Check nu dé Nieuwe Brommer site voor al uw vragen e.d.
Kijk op het forum en stel daar je vragen wat je moet weten.... Je zult zeker antwoord krijgen.
Help mee de site op gang te krijgen

http://www.brommer-freaks.nl
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)

Berichtdoor Mc. Sim » 11 aug 2008 15:06

Check nu dé Nieuwe Brommer site voor al uw vragen e.d.
Kijk op het forum en stel daar je vragen wat je moet weten.... Je zult zeker antwoord krijgen.
Help mee de site op gang te krijgen

http://www.brommer-freaks.nl
Nah, hoeft niet.. :roll:
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
wwedave
Tomosforummer
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:52

Berichtdoor wwedave » 11 aug 2008 15:51

waarom is de proma gp zo goedkoop terwijl je er sneller meer kan gaan dan bijv.. techno cc???
of klopt dat nie?
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)

Berichtdoor Mc. Sim » 11 aug 2008 16:35

Omdat het een vrij slechte uitlaat is. De demper bijv. zal na een tijdje los gaan trillen. De tecno cc is meer bedoeld om harder op te trekken, hoewel de proma gp het ook goed doet.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
wwedave
Tomosforummer
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:52

Berichtdoor wwedave » 11 aug 2008 17:00

scheelt het veel tussen die 2 en hoelang kan je met een proma gp rijden dan zonder dat tie kapot gaat..?
en is het het waard om die uitlaat te kopen of is techno cc beter?(ook kwa geluid?)
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk

Berichtdoor tomos » 11 aug 2008 18:45

ik ben naar overbuurman geweest en alles nagekeken de carbaratuer was het niet.
de zuiger heeft te veel speling en er miste een zuigerveer en daarom verloor hij compressie.
ook waren de lagers van de drijfstang afgesleten, hij zij dat dat moeilijk te vervangen waren.
hij zei dat ik beter een nieuw blok komnn kopen.

ik ga nu een nieuwe kopen.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 11 aug 2008 19:22

Lagers zijn wel degelijk te vervangen, zuiger moet idd 2 veren hebben. Koop gelijk een nieuwe en eentje met sleuven aan de inlaatzijde voor betere vulling (alleen met membraancilinders).

Om nu een nieuw blok te kopen is iets teveel gevraagd. Laat de lagers gewoon vervangen bij de bromboer. Buurman heeft wel erg makkelijk praten.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

qware23
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:26

Berichtdoor qware23 » 12 aug 2008 11:31

Ik heb via internet een 70 cc blokje met parmakit gekocht. Er werdt mij verteld dat ik een bromfiets kop er op kon zetten. Maar dit gaat helaas niet, m'n zuiger blijft tegen mijn kop aan beuken.Ik heb er nu al 7 pakkingen tussen zitten en nog blijft hij beuken.

Heeft iemand misschien een oplossing?
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)

Berichtdoor Mc. Sim » 12 aug 2008 15:33

Een 70cc kop erop zetten, de diameter van de zuiger is bij een 70cc groter.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
wwedave
Tomosforummer
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:52

Berichtdoor wwedave » 13 aug 2008 19:39

wat is nu beter voor op een 50 cc?

Tomos homoet uitlaat of Tomos dmp uitlaat ??
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk

Berichtdoor tomos » 14 aug 2008 12:47

hallo,

ik heb op internet een a3 blok met ei cilinder gevonden nu was mijn vraag:
al ik de ei cilinder eraf haal en er een 50 cc snel op zet die op het oude blok zat ga ik dan nog net zo hard als dat ik met het kapotte lok kon??
die kon 70
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

daan..
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:00

Berichtdoor daan.. » 14 aug 2008 13:05

heey ik heb een vraagje ik heb een tomos standaard uit 2007,
ik heb er niks aan gedaan doet het nog goed enzo, maar kan ik gewoon zo iets aan het blok veranderen dat iet sneller loopt of harder op trekt?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 14 aug 2008 20:42

Er zijn een aantal simpele dingen die je kuint doen om de prestatie van je bormmer te veranderen. Neem de moeite om eventjes te kijken en zoeken op het forum en je zult vinden wat ej wilt weten.

Ik kan het je ook zo vertellen maar daar heb ik geen zin in, het staat er toch allemaal al....

Hint: Opvoeren, de snelheidstabel. En de faq afdeling
Omhoog

sven-tomos
Tomosforummer
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2008 19:54
Locatie: callantsoog

Berichtdoor sven-tomos » 16 aug 2008 15:06

hey mensen ik heb een vraag welke sproeier ik moet nemen

50cc
proma GP
powerfilter

er zit nu een 70 sproeier op hij loopt dan mooi stationair maar als je eventjes volgas rijd dan begint ie te stotteren... wat kan dat zijn ik dacht zelf grotere sproeier toen 76 erop gedaan en weer het zelfde probleem...

help me plzz ;( :lol:

sven-tomos
40, 50 , 60... geen enkel probleem
viewtopic.php?f=4&t=9888<<< verkoop topic
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 16 aug 2008 17:49

Ik zou eerder rond de 60 gaan zitten. Stotteren houdt een te grote sproeier in, kijk ook even naar de kleur van de bougie. Die zegt veel of je een te grootte (of te kleine) sproeier hebt.

Wit/grijs = te klein
Zwart (/vet)= te groot
Koffiebruinig = de juiste sproeier.

Trouwens voor sproeier vragen hebben we het kleine sproeiervragen topic! :wink:
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Flexie
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2008 21:47

Berichtdoor Flexie » 17 aug 2008 21:12

heyhey ,

Ik heb een snorfiets : Tomos Flexer.
Ik wil hem iets sneller laten lopen , maar ik wil geen ander uitlaatje want die ik n u heb is echt mooi.
Mischien kan ik iets veranderen in de uitlaat zelf?

Alvast bedankt 8)

Ciao
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 97 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • …
  • 178
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.