Pagina 2 van 2

Re: goeie setup?

Geplaatst: 02 apr 2010 01:31
door tim_11
ik denk dat je de 75 ong wel haalt gewoon ff faq lezen en dan kom je er wel uit het is heel simpel gewoon 1-2cm eraf knippen gaik morgen avond doen
Koppelingsveren inkorten is ''redelijk'' simpel, maar ik zou er niet zomaar klakkeloos 1 a 2 cm afhalen... ik zou eerst beginnen met bevoorbeeld 5mm van je eerste versnelling en ook zoiets van je 2e versnelling, als dit niet bevalt kan je het altijd nog wat meer van afhalen. Als je er in één keer 2cm van beiden afhaalt gaat de slijtage wel stukken sneller.

''De 1e koppelingsveer bepaald met welk toerental je wegrijd in de eerste versnelling. De 2e veer bepaald op welk toerntal je schakeld naar de 2e versnelling.''
klein vraagje ik heb how to gelezen maar daar zeggen iets wat je krukas moet blokeren (een zuigestop dus) maar als je die erin druk he zeggen ze je moet dan je krukas naar link draaien om hem te blokeren maar als ik die zuigerstop erin draai is die tog al geblokkerd? en als die is geblokkerd kan ik dus die schroef losdraaien?
en wat is een seegeringtang moet het persee emt die tang of kan ook een andere?

Re: goeie setup?

Geplaatst: 02 apr 2010 12:31
door benno0o
Aan je krukas zit een aandrijfstang, aan de aandrijfstang zit je zuiger ( vast dmv een pistonpen ). Als je je aandrijfstang niet blokkeert dmv een zuigerstop of iets dat door het gaatje heen kan dan kan je krukas niet meer bewegen.

Doe je niks om je krukas te blokkeren en je gaat aan je koppeling draaien dan gaat ook je krukas draaien dus kan je niet je koppeling loshalen.

Ik zou het met dop #17 of steeksleutel #17 doen om de koppelingsmoer ervan af te draaien.