Pagina 2 van 4

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 jun 2010 17:54
door Paffer94
Omdat het meestal zo is bij die brommers/

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 jun 2010 18:45
door Koeieneus
Hoeveel PB76? :)

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 jun 2010 21:39
door PB76
Wel... Vette "4"L in vlammen... euh ik denk 12? :lol: :lol: :lol: wat denken jullie?
Een 2 of 3L heeft een ander frame, daar past zo'n blok simpel weg gewoon niet in zonder daar eerst flink aan te slijpen en te lassen. Verder zijn de 4tjes uit te breiden naar een 5bak maar dat is alleen interesant als je daar genoeg vermogen voor hebt. Dus op naar de 60cc of meer als je deze vol wilt benutten. De L slaat voor luchtgekoeld, je hebt ook de E versie en dat staat voor rijwindgekoeld.
De voorvork was de langste in de *standaard lengte maar volledig waardeloos! :( Zelfs met stabilisator moet ik het stuur telkens weer recht zetten als ik weer eens flink heb geremd met voor. :x
Vandaar dat ik besloot een scooter vorkje te gaan verbouwen naar een serieuze no nonsens Tomos 4L vork.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 jun 2010 21:42
door Frnk93
oke nouja mooi ding, wees er zuinig op! :mrgreen: ben benieuwd nr verdere updates als die komen :')

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 jun 2010 09:43
door Koeieneus
Wel... Vette "4"L in vlammen... euh ik denk 12? :lol: :lol: :lol: wat denken jullie?
Een 2 of 3L heeft een ander frame, daar past zo'n blok simpel weg gewoon niet in zonder daar eerst flink aan te slijpen en te lassen. Verder zijn de 4tjes uit te breiden naar een 5bak maar dat is alleen interesant als je daar genoeg vermogen voor hebt. Dus op naar de 60cc of meer als je deze vol wilt benutten. De L slaat voor luchtgekoeld, je hebt ook de E versie en dat staat voor rijwindgekoeld.
De voorvork was de langste in de *standaard lengte maar volledig waardeloos! :( Zelfs met stabilisator moet ik het stuur telkens weer recht zetten als ik weer eens flink heb geremd met voor. :x
Vandaar dat ik besloot een scooter vorkje te gaan verbouwen naar een serieuze no nonsens Tomos 4L vork.
Dus Paffer? :wink:

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 jun 2010 12:24
door Paffer94
In de war met puch:p ik zat fat :(

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 jun 2010 12:51
door marccoef
Meestal hebben die er 2 volgens mij.
Mijn puch heb er nog altijd 3 hoor.
enne, 2?
dat zijn de automaten.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 jun 2010 14:03
door Paffer94
Ikweet zeker dat er puchies zijn met 2 schakel

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 jun 2010 14:32
door Enzyme88
Ikweet zeker dat er puchies zijn met 2 schakel

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
2 versnellingen automaat ja, zogenaamde autoshifter.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 07 jun 2010 11:25
door PB76
Voor al deze vragen zie : http://www.ptcn.nl
Je hebt ze geschakeld dus geen automaat vanaf een 2 versnellingen tot 6!

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 02 sep 2010 11:52
door PB76
Nogmaals... voor de geen die het interresant vind :lol: dit is dus een 4 bak voet geschakeld.

Goed, ik ben dus begonnen met het op orde maken van mn blokje. Hij had naar mijn zin te veel axiale speling op de assen en daar moest dus iets aan gedaan worden. Al mijn ringen verzameld en gesorteerd op diameters en diktes en we konden beginnen.

Afbeelding

Eerst het blok splitsen en schoonmaken, en daarna elke as "omstebeurt" passen, stellen en weer passen.

Afbeelding

In het kader van gewicht besparingen :wink:

Afbeelding

Een tijdrovend werk maar het zal het zeker waard zijn.
Hoewel je het helaas niet kunt ziet is het een dichtblok met een gesloten krukas wat ervoor zorgt dat er niet te veel ruimte overblijft. De zuiger heb ik aan de inlaatkant aangepast zodat deze nu met volle teugen kan genieten van het trappelsap. De cilinder heb ik origineel gehouden. De carburateur is een 17 mm Amal (kabaal) fabriekje. Inmiddels heb ik mn ontsteking verder opgebouwd.

Maar goed hier wat foto's van de configuratie zoals hij nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Op de tank heb ik een idee gemaakt voor de paintjob. En jawel het is onze 2 kleur!

Afbeelding

Afbeelding

Vette knipoog richting de racepijpjes :lol:

De top valt nog wel mee. Ongeveer 65km/h maar de kracht onderin is geweldig. Misschien toch maar die expansie demper er terug onder zetten :mrgreen: al is het alleen maar voor de looks

En hier is hij dan live
http://www.youtube.com/watch?v=i9fvdTJM7UQ

De voorvork krijgt een aardig uiterlijk. Hoewel alles nu nog op proef ligt ben ik aardig tevreden met het resultaat.
De poten van de upsidedown scooter vork heb ik uit het kader geslepen en komen straks onder een MV Puch T stuk. De lengte vond ik eerst te kort maar in deze opstelling "win" ik ongeveer 5 cm en dat komt de veerweg tengoede.

Afbeelding

Afbeelding

En het nieuwe voorvorkje:

Afbeelding

Afbeelding

Zo krijg je een mooie combinatie tussen oud en nieuw.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 02 sep 2010 12:43
door TuningOpWielen
Briljant en wat een super ding :koning:

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 02 sep 2010 18:40
door Koeieneus
Damn, mooie uitlaat :koning:

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 02 sep 2010 20:59
door FlorisA35
Zo'n ding zou ik ook nog wel is naast m'n puch willen hebben.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 03 sep 2010 21:40
door PB76
THX
Hoop binnenkort meer over de vork te kunnen posten.
Qua uitlaat... doe een bod. Alles is immer te koop :)

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 04 sep 2010 09:58
door Koeieneus
THX
Hoop binnenkort meer over de vork te kunnen posten.
Qua uitlaat... doe een bod. Alles is immer te koop :)
Zou je ´m niet beter in 1x kunnen verkopen?
Heb je die uitlaat zelf gemaakt of gewoon gekocht?

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 sep 2010 11:14
door PB76
Verkoop enkel wat onderdelen die ik niet langer denk te gaan gebruiken. Maar de gehele brommer? Nee daar denk ik niet aan, die gaat echt niet weg.
Zodra ik er tijd voor heb ga ik hem grondig opknappen, nu verzamel ik de onderdelen die ik daarvoor nodig heb. Zo heb ik net een perfect achter spatbord van een Sparta GranSport uit 1967 binnen en daar gaat straks toch echt wel de slijptol in om deze passend te krijgen op mijn brommer.
Uitlaatje was org. een A35 snor demper of eigenlijk 2 dempertjes :lol: Maar is als eigenbouw onder de 4L gekomen en geeft door de 2 lange bochten enorm veel kracht onderin het toerengebied.

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 05 sep 2010 20:45
door Koeieneus
En wat is de vraagprijs?

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 06 sep 2010 19:14
door PB76
je hebt PB

Re: Vette 4L in vlammen

Geplaatst: 08 sep 2010 18:40
door PB76
Heb gister mijn Sparta GrandSport achter spatbord binnen gehad. Prima ding, org. lak, geen roest of deuken, eigenlijk dus niets op aan te merken en past perfect. Bijna zonde om te verslijpen :lol:
Deze spatborden ogen lekker breed en lopen tot bijna 180grd door. Ideaal voor mijn mopet dus.