Pagina 2 van 2

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 24 aug 2010 06:57
door tomostefan
Weet ik niet, licht er maar net aan, elke motorblokje reageert anders op zulke dingen.
Maar waarschijnlijk zal hij dan goed zijn maar dat weet je nooit zeker.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 26 aug 2010 20:32
door jason246
Ik heb eerst een maat 49 sproeier erin gehad maar toen ging hij alleen nog maar meer viertakten. Toen een 54 geprobeert en nu hoor ik het bijna nooit meer. Maar ik merk wel dat hij wat sneller gaat en dat de bougie iets donkerder is geworden. Het optrekken gaat wel langzaam, en hij schakelt snel over in de 2e versnelling. Kan ik dat nou aanpassen door de koppelings veertjes inte korten ofzo? Had er wel wat over gelezen maar weet eigenlijk niet waar het nou voor bedoelt is.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 31 aug 2010 21:06
door jason246
Heeft er niemand een antwoord? Please help me.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 31 aug 2010 23:08
door Ricker
Als je in 1x van alles af wil neem dan een 14/12 carb. Nu heb je een 14/9. Ik heb dit vandaag gedaan, ook met het 4takt probleem, sinds die 14/12 is het helemaal weg! Je kan ook een bromkop monteren, en nog verder proberen te spelen met sproeiers enzo.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 31 aug 2010 23:36
door jason246
Heb jij dit probleem ook gehad met je helemaal orginele tomos? Ik ga geen andere carberateur kopen, dat kost 1 meer geld en 2 dan gaat ie waarschijnlijk ook harder, en dan kost het me straks nog meer geld als hij op de rollerbank staat en hij dus te hard loopt. En wat is eigenlijk precies het verschil tussen een snorkop en een bromkop, trouwens op mijn cilinderkop staat D25 betekent het dan dat het een snorkop is?

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:10
door Ricker
Yes. Toen ie nog 25 ging had ik het ook. Toen heb ik er een kleinere sproeier in gedaan. Van 49 naar 47, toen was het minder, en warm bijna helemaal weg, maar wel met minder kracht.

Ik weet niet hoe hard je nu gaat, maar op de roller mag je 39 hebben voordat je een boete krijgt, dit is ong 40-42 op je tomos teller.

Ik ga nu met die 14/12 carb iets sneller, maar hij trekt vooral sneller op.
Edit:

Ik heb 20 euro voor mijn 14/12 betaald. Wel 2e hands. Nieuw zijn ze 45-50 euro.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:21
door jason246
Kleiner? en toen ging bij jou het viertakten weg?
Ik heb eerst een maat 49 sproeier erin gehad maar toen ging hij alleen nog maar meer viertakten. Toen een 54 geprobeert en nu hoor ik het bijna nooit meer. Maar ik merk wel dat hij wat sneller gaat en dat de bougie iets donkerder is geworden. Het optrekken gaat wel langzaam, en hij schakelt snel over in de 2e versnelling. Kan ik dat nou aanpassen door de koppelings veertjes inte korten ofzo? Had er wel wat over gelezen maar weet eigenlijk niet waar het nou voor bedoelt is.
Zoals je leest was het bij mij anders om, ik had standaard 52 erin (volgensmij want ik weet de geschiedenis van de brommer niet helemaal) en toen 49 geprobeert, toen was het zelfs iets erger, toen dus 54 geprobeerd en toen was het zo goed als weg, alleen nog van de bult af hoor ik het. vreemt

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:33
door Ricker
Als je het hoort, probeer dan voorzichtig onder het rijden je choke een beetje in te drukken, op deze manier krijgt ie minder lucht, wat gelijk staat aan een grotere sproeier theoretisch. Dan krijg ie evenveel lucht/benzine verhouding als dat je deze truuk niet doet met sproeier 58 bijvoorbeeld.

Als ik dit bij mijn brommer deed werd het 4takten dus erger, wat betekent dat de sproeier dan te groot is. Wat bijna onmogelijk was met 47 though.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:39
door jason246
Bij mij viel de brommer dan gewoon uit! Ook als hij stationair liep, maar nou blijft hij langer lopen met een grotere spoeier dus. Btw weet jij of ik ook een A35 blokje heb?

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:43
door Ricker
A52, maar ze zijn niet erg verschillent. Zelf vind ik A35 wat lekkerder klinken en rijden. Rustiger en stiller lijkt wel. Ik bedoel niet je choke helemaal indrukken todat ie klik zegt, gewoon voorzichtig naar beneden doen, maar niet vastklikken.

Probeer anders is zonder luchtfilter te rijden, aan de hand van of ie dan beter of slechter rijdt kan je je sproeier kleiner of groter maken.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:54
door jason246
ja ik heb hem dus al groter gemaakt en nu hoor ik dus bijna het viertakten niet meer. Moet ik als ik de ontsteking wil nakijken ook iets van een pakking vervangen? En denk je dat ik een elecktrische ontsteking heb? Ik denk het zelf wel.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 00:58
door Ricker
Hoeft geen pakking te vervangen, er zit wel een pakking tussen je carterkap, maar deze kan je makkelijk hergebruiken. Deze komt er niet eens tussenuit omdat ie vastgeplakt zit. Sinds jij een 2003 model heb, is het niet 100% zeker dat je electronisch heb, volgens mij werden ze toen ook nog uitgevoert met contactpunten. Dat zal je moeten checken, meestal kan je dit wel al zien door je vliegwiel heen, als je een model heb met gaten.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 01:09
door jason246
Oke maar er komt geen olie uit ofzo? Had wel gekeken in de FAQ en volgens dat topic heb ik waarschijnlijk wel een elecktrische ontsteking. Is dat beter? En is dat beter aftestellen? Is mijn frame wel hetzelfde als een A35? En waarom heeft niemand meer zon cool chromen randje over de lasnaad bij je brandstof tank lopen? :p Btw wat is het verschil tussen een tomos luxe en bijvoorbeeld een standard?

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 08:40
door Ricker
Oke maar er komt geen olie uit ofzo? Had wel gekeken in de FAQ en volgens dat topic heb ik waarschijnlijk wel een elecktrische ontsteking. Is dat beter? En is dat beter aftestellen? Is mijn frame wel hetzelfde als een A35? En waarom heeft niemand meer zon cool chromen randje over de lasnaad bij je brandstof tank lopen? :p Btw wat is het verschil tussen een tomos luxe en bijvoorbeeld een standard?
Zit geen olie in nee.
Elec ontsteking is beter ja, kan je makkelijk afstellen.
Je frame weet ik niet, moet je ff foto maken.
Chrome randje heet een chromen sierstrip
Luxe heeft elec start en standard niet. Luxe heeft dus ook accu.

Re: In de top gaat hij viertakten

Geplaatst: 01 sep 2010 19:14
door jason246
Dat klopt niet zeker weten want ik heb zekerweten een luxe en ik heb ook zeker weten geen estart