Pagina 2 van 2
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 20:29
door drestar
waarschijnlijk heb jij de wind mee en hij de wind tegen

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 20:41
door gerritje
oke, en ik heb ook nog snorcilinder en snorzuiger, hij zal wel bromcilinder+zuiger hebben
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 20:57
door FlorisA35
Ik heb bijna de zelfde setup als jou!
alleen heb ik een snorcilinder/zuiger & lichtere vertanding namelijk; 26/28
ik ga precies 60, somds 62/63
Doe je toch iets verkeerd maat...
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 21:10
door gerritje
Ik heb bijna de zelfde setup als jou!
alleen heb ik een snorcilinder/zuiger & lichtere vertanding namelijk; 26/28
ik ga precies 60, somds 62/63
Doe je toch iets verkeerd maat...
zet jou precieze setup is neer dan
hoe heb je je snelheid gemeten?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 21:25
door drestar
Ik heb bijna de zelfde setup als jou!
alleen heb ik een snorcilinder/zuiger & lichtere vertanding namelijk; 26/28
ik ga precies 60, somds 62/63
Doe je toch iets verkeerd maat...
misschien ligt het er ook aan hoe je cilinder ingereden is,
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 21:54
door FlorisA35
Zal niet veel moeten kunnen uitmaken, heb zowieso nieuwe zuigerveren nodig. die hoor ik gewoon ratelen. dus denk dat ik wel wat compressie verlies binnen in.
maarja dit alles is zeer offtopic en helpt de TS voor geen meter.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 06 sep 2010 22:24
door Hezz
Gasten, ik bedoel dit absoluut niet lullig, maar stop me alsjeblieft met vertellen dat ik iets verkeerd doe. Help me liever met een oplossing te zoeken en uit te vinden wat er dan verkeerd zit! Anders hoef je niet te posten.
@gerritje:
Powerfilter, grotere sproeier & kleiner ATW is denk ik het antwoord.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 07 sep 2010 20:54
door Ricker
Misschien heb je ergens valse lucht wat je niet merkt. Vandaag ook zelf aan de gang geweest. Lang verhaal, bleek dat ik valse lucht had doordat ik de cilinderkop niet strak genoeg had aangedraait. Scheelde 10km.
Hoeveel pakkingen heb je tussen je cilinder en kop?
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 08 sep 2010 11:21
door Hezz
Zit 1 pakking tussen. Zou kunnen dat ik valse lucht bij m'n carb trek. Dat ga ik vandaag eens nakijken.
Als dat niet werkt gaat mijn cilinder eraf, vervang ik alle pakkingen & kan ik meteen zien of ik niet toevallig een verkeerde cilinder heb zitten. xD
Dank voor je reactie.

Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 08 sep 2010 15:13
door Ricker
Draai je kop eerst wat strakker aan, kijk of dat helpt. Hoeft maar een kwart slag te zijn.
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 19 sep 2010 19:02
door lukieluke
ik heb dat laatst ook gehad, na wat sleutelen ging mijn tomos niet harder dan 33. Normaal haalt hij de 42, dit zijn trouwens snelheden gemeten op een fietsteller. Maar wat bleek dus, me ketting stond de strak en/of we achterwiel te strak. Nadat ik dat wat losser had gezet ging die weer als vanouds
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 19 sep 2010 19:20
door 2pac
15mm carbarateur 15mm spruitstuk
22 atw
powerfilter
Hd kop
Re: Wat valt er nog op te voeren?
Geplaatst: 21 sep 2010 22:38
door Hezz
Dank voor jullie reacties.
Kop = aangedraaid, gaf geen verschil.
Uitlaatpakking was lek, vervangen. Meer vermogen onderin, kleine verbetering in top.
Spanning op ketting is goed, maximaal 2,5 cm spanning in het midden, mag zelfs ietsjes strakker volgens mij, maar dat doe ik pas als hij wat meer is uitgelopen.
Ik denk inderdaad dat ik toch voor 2pac z'n opties ga, behalve voor de HD kop. Ik heb me al 100x laten vertellen dat je daar vooral met optrekken je voordeel in doet.
Verder snap ik nog steeds niet hoe mensen met deze setup harder dan 60 gaan.. Zuiger moet ik nog checken, nog geen zin in gehad.

Denk toch eigenlijk stiekem dat er nog een snorzuiger in zit..