Pagina 2 van 2
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 12:12
door Jan de Lasser
de kans is wel levensgroot dat de remvoering intussen keihard is geworden en dat daardoor je remtrommel extra slijt.
Daarom zeg ik: gooi er lekker een nieuwe set op, kost zeker nog geen 20 euro en is zeker dikker als die oude remvoeringen.
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 15:31
door Becky
ok, ow 20 euro valt mee

spanningsregelaar is trouwens echt duur... 33 tot 47 euro... voor zo'n klein blokkie... is toch niet normaal?
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 16:09
door Jan de Lasser
hier ligt er nog een in de schuur
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 18:17
door Becky
vaassen is alleen een beetje ver weg geloof ik

Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 18:24
door Ping
vaassen is alleen een beetje ver weg geloof ik

Postbode zegt van niet

Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 24 mar 2011 20:00
door Jan de Lasser
gut, ken jij ook al een posbode Mr Ping

Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 25 mar 2011 13:03
door Becky
het opschuren heeft niet geholpen, en dat omdraaien. geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :S
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 26 mar 2011 12:53
door Ping
het opschuren heeft niet geholpen, en dat omdraaien. geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :S
ff schroevendraaier ertussen en omhoog wippen , waardoor het segment naar de andere toe klapt.
check ook je remkabel ... soms zit hij klem tussen je frame en het luchtfilter. een breuk in je buitenkabel op zo'n klemmende
plek heeft hetzelfde effect dat je remmen niet terug veren.
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 26 mar 2011 16:41
door Becky
mijn remkabel heb ik al nagekeken, dat zit gewoon goed....
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 01:22
door Aeroxxxit
mijn remkabel heb ik al nagekeken, dat zit gewoon goed....
iemand gedacht aan "smering"

? dúuuuuuh, je moet je remschroef invetten alleen ik kan je niet vertellen met welke, heb iemand ze laten insmeren vriend, maar van je bromboer moet je het niet hebbe, die zei "met vet" - "ja, maar wat voor soort" - "vet!!!!"
ik zei niks meer

Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 01:23
door Aeroxxxit
ow inplaats van edit deed ik quote..
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 10:01
door Jan de Lasser
remschroef kun je insmeren met iedere soort vet.
Kopervet, kogellagervet, boter, maakt niet uit, als het maar tegen water kan.
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 14:28
door Aeroxxxit
echt waar? boter

?
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 14:42
door brombertje
Ik vind lagervet toch wel het beste voor dit soort zaken. Lekker dik, blijft altijd goed zitten en is gemaakt om vuil buiten te houden.
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 16:23
door Jan de Lasser
nadeel van vet is: het trekt vuil aan.
Boter is vettig, blijft aan metaal plakken en kan dus bij normale temperaturen (in geval van nood) gebruikt worden
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 16:47
door Fakemon
Jan; de boterbeunhaas.
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 27 mar 2011 18:22
door Becky
haha dan is er teminste nog een 2e nut van boter! behalve dat het hagelslag op je brood houd xD
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 14 apr 2011 12:55
door Becky
ok even een update

hij remt nog steeds prut achter maar iets beter.
na een half uurtje brommen loopt het achterwiel nu ook soepel. vroeger kon ik hem nauwelijks meer duwen omdat ie blokkeerde en er kwam een schurend geluid uit 't wiel. nu gelukkig niet meer

alleen 't spannen van 't remkabel heeft nog niet al te veel uitgehaald denk ik, want echt remmen wil ie nog niet :S misschien toch maar 't remkabel vervangen?
Re: Tomos problemen (nu alleen nog rem)
Geplaatst: 16 apr 2011 07:48
door shadowranger
Meet eens de binnenkant van de trommel op en de buitenkant (diameter) van de remschoenen als deze maximaal uit staan. Als daar weinig verschil in zit dan ben je toe aan nieuwe schoenen of een ander achterwiel (slijtage).