Pagina 2 van 2

Re: help

Geplaatst: 09 sep 2013 20:10
door homoetje
Ik heb laatst gemerkt dat mijn carters met grote spoelpoorten minder hard gaan met dezelfde setup als met de normale spoelpoorten carters. Heb het ziggy ook ooit zien vertellen op het forum dat hij dat ook had. Jammer genoeg de carters laten vallen een keer toen ik de schuur aan het opruimen was en ze maar weggegooid omdat er happen uit waren en dus niet meer lekvrij dicht konden.

Edit: Daar zat geloof ik ook gewoon een ISKRA 4 spoels ontsteking op beide blokken.

Re: help

Geplaatst: 10 sep 2013 13:47
door bokkepruik15
okee maar wat kan ik doen hij moet op een een of andere manier toch echt harder kunnen lopen of niet soms?

Re: help

Geplaatst: 10 sep 2013 14:54
door Borcheld11
spoelpoorten van cilinder pas maken op de spoelpoorten van carter.
Nu slaat een gedeelte van je mengsel tegen je cilinder aan. :wink:

EDIT
volgens mij heb je geen grote carterspoelers. dus gaat de vlieger niet op
raakte even in de war dankzij de post van buitertje

EDIT alweer :x

Heb je de uitlaatpoort ook al naar boven geveild dan?
of inlaat vergroot? want de standaard poortmap is ook erg tam

Re: help

Geplaatst: 10 sep 2013 17:24
door bokkepruik15
nope niet gedaan heb een airsal 65cc en een dmp hd kop gekocht en die er zo ondergeknald wel alle pakkingen vervangen natuurlijk. zit 15 mm caarb onder en uitgeboord spruitstuk15mm. hoe zou ik dat dan moeten doen?? graag uitleg. ben daar namelijk nog niet zo erg in bekend spoelpoorten vijlen enzovoort.

Re: help

Geplaatst: 10 sep 2013 20:54
door Borcheld11
Zie in onze opvoer sectie de topic“s over cilinder tunen/cil. poortmappen enzo.
Lees je vooral goed in en maak even hier bekend hoe je de cilinder tunen wil aanpakken.
(kunnen nog even meedenken en je miss behouden van een grote fout, waardoor je een vastloper kan krijgen of/en slecht lopende cil.) succes :wink:

Re: help

Geplaatst: 11 sep 2013 11:06
door bokkepruik15
ty ik zal me er eens in verdiepen en kijken of ik er wat van snap. lijkt me best moeilijk al die timingen enzo.