Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27 feb 2006 23:30
door freak
bij een peugot fox de luxe ,zit er een oranje lampje naast de km teller.
als je op reseve rijd gaat deze aan.
hoe dit precies werkt weet ik zo,niet maar ik vermoed dat dit via de benzine kraan gaat.
als dat zo is zou je via een verloop plug ook wel zoiets bij een tomos kunnen doen.
misschien is dat een beter idee.???

Geplaatst: 28 feb 2006 22:40
door Boytjuh
Misshcien handig ide..
jullie kennen wel die plexiglazen staven van een rolgordijn toch? je draaid eraan.. en je rolgordijn gaat dicht.. zo een ding is hol..!!
verhit die. en vouw die onder je tank(boven je cilinder) in de vorm van je tank.. voor onderin je tank een gaatje.. en prop dat ding erin.. goed dichtmaken.. dat gaatje.. en jullie hebben je waterkokeridee.. en van mij apart.. kit je dat plexiglazen buisje vast op je frame.. niemand kan erbij.. niemand kan em eraf trekken..

Geplaatst: 28 feb 2006 22:43
door poekelen
kan dat wel tegen benzine?
straks lekt er iets... maar het valt je wel snel op dan :lol:

Geplaatst: 28 feb 2006 22:46
door freak
das ook een idee ja.
vroeger had je benzine meters die zaten in de benzine dop,maar die heb ik al tijden niet meer gezien.
bij vespa,zat aan de benzine dop een plastic strip,die tot onder in de tank kwam,zo kon je ook mooi zien hoeveel er nog in zat.

Geplaatst: 28 feb 2006 23:37
door larz
nou ik denk neit dat een gat maken in je tankmet dat buisje de oplossing is...dan heb geen meter meer noedig want dan weet je haast zeker dat hij gewoon leeg is :lol:

Geplaatst: 10 aug 2006 18:00
door Gunny Highway
er zit toch gewoon een reserve op je benzine kraantje???
waarom dan perse weten hoeveel er in je tank zit als dat in principe al je benzine meter is... zodra je op reserve moet rijden moet je asap een benzine station zoeken!!

doe ik zo al 5 maanden en werkt perfect

Geplaatst: 10 aug 2006 23:49
door shadowranger
Daarvoor zit er een "reserve" stand op je benzinekraan. Als je "normale" stand geen benzine meer levert, dan moet je tanken. Je hebt dan nog ongeveer 0,5 liter reserve, is voldoende om bij een pomp te komen. Je moet niet meer van Enschede naar Amsterdam willen rijden, want dat haal je niet.

Shadowranger 8)

Geplaatst: 11 aug 2006 12:52
door Volty
ik gebruik gewoon een touwtje met een moertje aan het uiteinde.. waarom moeilijk doen :P

En als ie dan toch stopt zet je hem rustig op reserve, en plof je naar de dichtsbijzijnde pomp :)

Geplaatst: 22 aug 2006 19:38
door chief
een ptc weerstand monteren,zo doen ze het overal.

Geplaatst: 22 aug 2006 21:01
door thomash
een ptc weerstand? wat meer uitleg graag :D

Geplaatst: 22 aug 2006 21:06
door Vuile Beunkoe
Hein | Volty | Project Homos zegt (21:03):
viewtopic.php?t=2158&start=20

Lucas <>The Anger Of Destruction zegt (21:04):
volgens mijn natuurkunde
ptc
positieve temperatuurcoefficient
Hein | Volty | Project Homos zegt (21:04):
idd
Lucas <>The Anger Of Destruction zegt (21:04):
meen ik
Hein | Volty | Project Homos zegt (21:04):
dus als het warm is is je tank vol

Lucas <>The Anger Of Destruction zegt (21:04):
ofwel bij hogere temp neemt de weerstand toe
ofo
zo
Hein | Volty | Project Homos zegt (21:04):
idd


Zomaar een kwoot.

Geplaatst: 23 aug 2006 17:20
door chief
uitleg is al gedaan zie ik en het klopt wat hellracer zegt ,maar een bijkomend voordeel is dat ze redelijk klein zijn ,in de motorbrance worden ze ook toegepast en het werkt perfect . :lol:

Geplaatst: 23 aug 2006 18:21
door Volty
Da's geen uitleg van jouw stelling, het kraakt je stelling juist af.

PTC laat minder stroom door bij hogere temperaturen.. dus dan zou in de zomer je tank leeg zijn, en in de winter je tank vol. Als je ons nou eens uitlegde hoe je met een PTC het benzinepeil kan meten?

Naar mijn weten gaat dit gewoon nog steeds met een vlotter en een aangekoppeld maak/breekcontact.

Geplaatst: 30 aug 2006 18:38
door chief
het is een feit dat ze zowel in auto als motor brance gebruikt worden ,en als jij mijn argument wilt afkraken met jou kortzichtigheid dan is dat bij jou een gebrek aan kennis en geef jij het verkeerde voorbeeld :lol: groetjes chief

Geplaatst: 30 aug 2006 18:51
door poekelen
heb je er ook een schema van?

Geplaatst: 30 aug 2006 19:08
door thomash
idd ik denk dat velen nog nooit van een PTC hebben gehoord, een schemaatje zou wel mooi zijn :D

Geplaatst: 30 aug 2006 19:24
door chief
het is niet moeilijk de ptc is een variabele weerstand en je zet de ptc in serie met de voeding het eenige probleem is dat je gelijkstroom moet hebben maar dat is simpel op te lossen met twee diodes in serie bij te schakelen :idea:

Geplaatst: 30 aug 2006 20:34
door poekelen
dan heb je geen stabiele voeding. en hoe wil je die ptc uitlezen? ga je met je ohm meter op de tomos zitten ofzo

Geplaatst: 30 aug 2006 20:59
door Volty
het is een feit dat ze zowel in auto als motor brance gebruikt worden ,en als jij mijn argument wilt afkraken met jou kortzichtigheid dan is dat bij jou een gebrek aan kennis en geef jij het verkeerde voorbeeld :lol: groetjes chief
leg mij dan eens uit waarom ik ongelijk heb?

Geplaatst: 31 aug 2006 14:04
door freaky_Tomos
in theorie:

je neemt een vlotter (ik neem als voorbeeld eentje van een dellorto)
deze plaats je onder een bepaalde hoogte in je tank.
aan je vlotter zit een maakcontact, deze maakt contact zodra de vlotter naar beneden wordt gedrukt en er gaat een lampje branden dat aan geeft dat je tank bijna leeg is.

dit moet kunnen werken alleen zie jij dat maar eens in je tank te bouwen :lol: