Berichtdoor shadowranger » 02 aug 2015 11:19
De kop die ik op de foto zie is idd een imitatie (DMP oid). Daar staat op de rechterbovenvin van de kop geen letters ingestanst. Op zich maakt het niet uit, de toleranties van de originele (snor- of bromkop) tov deze imitatie is verwaarloosbaar. Als je wil weten of je een brom- of snorkop hebt zul je de kop eraf moeten halen. Maar gezien het feit dat het een imitatie is, vermoed ik dat het gewoon een bromkop is. Op alle membraan cilinders, of het nu een snor- of bromfiets is staat A5.
Je schrijft dat er zilver in de olie zat. Dit is slijtage van metaal. Echter, hoe oud de olie was en hoeveel slijtage er aan zat is niet bekend. Echter je weet vanaf het moment dat het blok is gereviseerd hoeveel kilometer je hebt gereden. Als je nu de olie zou aftappen en er weer zoveel van die "zilver" in de olie zit is het wel noodzakelijk om de boel eens opnieuw open te trekken om te kijken wat er aan de hand is. Of je maakt de bak zowiezo open aangezien je niet weet wat de conditie van de lagers is.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn