• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

lawaai

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
33 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 09 okt 2015 18:23

owk maar ik vind de snor teveel herrie maken , zeker vergeleken met andere tossies die ik voorbij zie rijden
en wat zou de oorzaak kunnen zijn dat bij gas los het snorretje ontzettend gaat horten en stoten , en dat ie bij het overschakelen soms doorslipt

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 okt 2015 22:54

Horten en stoten kan komen door de tandwielverhouding, zeker als je achter tandwiel vrij groot is. Dan komt het extra hard over. Of je vraagtekenveertje is kapot.

Slippende koppeling kan veroorzaakt worden door een teveel aan olie in de bak, is het peil wel goed? Teveel olie geeft weerstand. Of je vraagtekenveertje is slap geworden, waardoor het mechanisme wat voor de soepele overgang zorgt gaat "zweven" tussen 2 versnellingen in, wat jij dan omschrijft als doorslippen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 09 okt 2015 23:02

TWV is voor 26 en achter 28 en als het vraagtekenveertje niet meer goed is dan zal ie weer naar de brommerboer moeten pfff verdient ie ook weer een goede boterham

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 okt 2015 06:40

Vraagtekenveertje kun je snel controleren zonder demontage. Zet de brommer op de bokstandaard zodat het achterwiel vrij loopt. Draai het achterwiel voor- en achteruit. Bij het omdraaien van de draairichting mag je geen speling voelen (Ketting netjes op spanning staan). Als je speling voelt (en soms ook hoort) is je vraagtekenveertje kapot.

Waarom laat je dit doen door de reparateur terwijl dit eenvoudig door jezelf te fixen is?

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 10 okt 2015 11:25

Het eerste kan ik controleren is geen probleem , alleen het laatste wordt een ander verhaal , zal het nog is uitleggen hoe en wat , ten eerste heb ik geen ruimte de brommert staat buiten en moet alles op de stoep doen , ten tweede ben ik nogal A-technisch en als laatste zit ik met een linkerhand die stijf staat van de reuma daarom zoek ik ook al heel lang iemand in mijn buurt die me daarbij kan helpen , zonder dat ik leeg gezogen wordt door de brommerboer alleen de pest hier is, woon in een gebied met ruim 1.000.000 inwoners , zie honderden tossies per dag voorbij hobbelen maar heb hier in rotterdam nog geen enkele handige hobbyist gevonden die voor een redelijke vergoeding iets kan doen dus dat is mijn grootste probleem

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 okt 2015 17:15

Tja, dan zul je het idd met een reparateur moeten doen. Rotterdam is te ver weg voor mij..

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 10 okt 2015 20:11

tsja DAN ZAL JE HET MET EEN REPARATEUR MOETEN DOEN WAT EEN SLAPPE KUT REACTIE VAN JE

TomosS25Power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosS25Power » 10 okt 2015 20:39

Kun je aub ff normaal doen tegen anderen? Shadowranger probeert je helpen en dan kom jij met zo'n reactie. Dan vraag ik me af wie hier de 'slappe kut reactie' plaatst.

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 10 okt 2015 21:50

ach meneer shadow ranger moet drie jaar onderhand wel is weten in wat voor situatie ik zit

flogsway
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor flogsway » 10 okt 2015 21:54

maar laat maar ben ook helemaal klaar met het hele gebeuren hier een hoop commentaar maar heel weinig hulp

TomosS25Power
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor TomosS25Power » 10 okt 2015 22:24

Er zijn hier anders zat mensen bereid je te helpen, je moet alleen geduld hebben aangezien niet iedereen 24/7 aanwezig is op het forum. En verder zijn er al oplossingen genoemd en tips gegeven maar je zegt zelf al dat je er niet aan kan sleutelen. Mag ik dan vragen waarom je naar de oorzaak vraagt en hoe het op te lossen is? Als je het zelf niet wilt/kunt oplossen zul je hem toch naar de brommerboer moeten brengen. En dat er bij jou in de buurt niemand zit die je kan helpen kunnen wij niks aan doen, je kan er ook niet vanuit gaan dat iedereen hier zomaar ff naar jou toe komt.

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 10 okt 2015 23:24

die is niet goed...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 okt 2015 17:57

tsja DAN ZAL JE HET MET EEN REPARATEUR MOETEN DOEN WAT EEN SLAPPE KUT REACTIE VAN JE
Jammer van deze reactie. Er zijn mensen die voor minder een ban hebben gehad, bij deze heb je een warn.

Dat je krom staat van de reuma kan ik niet (meer) weten, ik zie zoveel berichten langskomen en ben niet op de hoogte van ieders ongemak. Mijn antwoord was niet denigrerend bedoeld, ik gaf daarmee aan dat je dan idd van anderen afhankelijk bent. Ik kan je niet helpen, dus geef ik aan dat je dan maar met de professionele reparateur moet doen. Tenzij anderen zich in jouw omgeving geroepen voelen (al kan ik mij dat na bovenstaande reactie dit niet meer indenken) jou te helpen. Blijkbaar interpreteer jij dat anders.

En wat er ook al genoemd wordt, dit is een forum, en niet iedereen is 24/7 aanwezig. Dus: of geduld, of zelf actie ondernemen. En zeker niet meer van die posts als hierboven (met hoofdletters), dat is zeer ongepast.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
33 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen