Pagina 2 van 2
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 29 okt 2015 12:37
door John1950
Gewoon deo spuiten bij de kop en voetpakking, aansluiting carb met de cilinder en aansluiting carb met het spruitstuk. Veranderd die van toeren (harder of zachter) dan heb je daar valse lucht.
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 29 okt 2015 18:13
door ricoo1994
Net even die test gedaan bij warme motor, lekte bij voet pakking dus ik wou de bouten aandraaien en wat blijkt.... bij het opzetten van de 70cc had men maat een van de boutjes; die eerlijk gezegd toch al niet al te best waren dol gedraaid. Gelijk de bromboer opgebeld en 4 nieuwe besteld, samen met 15 mm spruit stuk, origi 15 mm carb dellorto SHA, kop en voet pakking en krukas kering ( wil hem nu gewoon goed hebben). Kan de spullen als het goed is dinsdag ophalen en ben dan mooi een dag vrij dus hoop heb savonds klaar te hebben.
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 29 okt 2015 18:35
door TomosS25Power
Waren de tapeindes aan de bovenkant dol of aan de onderkant? Als ze aan de onderkant dol zijn kan de schroefdraad in je carter ook kapot zijn, dus let daar even op. Als er verder niks mis mee is zou die goed moeten lopen met de ori dellorto en 15mm spruitstuk. Let wel op dat je de keerringen recht plaatst, anders doen ze hun werk niet. En als ze eenmaal scheef zitten ben je €20 armer (althans zo duur zijn 2 ori Tomos keerringen bij mijn bromboer).
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 30 okt 2015 08:10
door ricoo1994
Het voelde alsof alleen de boven draad kapot was, moest nog naar huis rijden dus had hem maar niet uit elkaar gehaald. Hoop dat het inwendig nog heel is, wanneer dit niet het geval is is dan alleen nieuwe draad tappen voldoende?
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 30 okt 2015 09:37
door John1950
Ging de tapeind dan ook meedraaien bij het vastdraaien of alleen de moer?
Re: Wat is er aan de hand
Geplaatst: 30 okt 2015 11:05
door ricoo1994
Dat kon ik niet zien, gebruikte een 6 kant buissleutel dus die ging over het draad eind. Kon hem gewoon met de hand verdraaien dus ga er vanuit dat hij alleen boven dol is anders had ik wel meer weerstand gevoeld (lange as door cilinder draaien geeft meer weerstand dan moer over as draaien)