Pagina 2 van 3

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 17:17
door kinderbrueno
Zojuist een luchtfilter element geplaatst en het maakt echt precies niks uit qua geluid. Nog steeds even hard.

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 17:43
door ief
Wat heb je met het luchtfilterhuis gedaan dan? Hoor mijne helemaal niet (boven de rest uit iig)

edit: la me raden, gaten er in geboord? :)

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 18:43
door kinderbrueno
Het enige verschil wat er nu is met het origineel is dat het slangetje er niet in zit. De tomos van een vriend van me maakt echt vele malen minder geluid dan de mijne dus ik ging er (wellicht onterecht) van uit dat het mijn ontgrenste luchtfilter was..

Edit: Zal morgen even een fragment opnemen ter verduidelijking

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 19:42
door ief
Hmm, dat is wel apart ja. Zit er wel 'mooi' op en is ie dicht, zit de pakking er in? (ze trekken soms nog al krom, wat kieren geeft, weet dan weer niet of dat zoveel herrie zou kunnen maken)

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 19:53
door kinderbrueno
Uhhhh, pakking in het luchtfilter?

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 19:55
door ief
Ja, daar zit zo'n rubber dinkie in toch, in de rand.

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 02 feb 2016 23:05
door kinderbrueno
Zal morgen even kijken maar denk het eerlijk gezegd wel

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 03 feb 2016 14:05
door ief
Hmm, de praktijk is weerbarstig, gister proma cp gemonteerd, best ok, leuk geluidje, liep slechter als proma gp, vooral minder trekkracht (niet opnieuw afgesteld), net uitlaatje 2 er op gezet met 25 mm bocht en waarempel, dat (b)lijkt best goed te gaan al moet ik nog even beter testen, wel weer een herriebak. (Gister met cp dacht ik even 'wow' tot ik me realiseerde dat ik winkracht 6 in de rug had :))

Trouwens heel niet gek dat ik zo vaak iets verander want was op een haar na m'n GP kwijt geweest, alles trilt los.

Was wel een geklooi om die andere uitlaat er op te krijgen maar het wilde en zie het nu maar als voordeel, wil ik meer toeren dan kan ie makkelijk korter.
A3-pas.jpg
Lang verhaal kort, misschien moet je zo'n bos maar gewoon proberen, vermoed dat ie erg lijkt op deze en als je er te hard mee gaat kan je nog kleiner met je voortandwiel.

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 10:31
door kinderbrueno
Ik denk dat ik inderdaad de bos ga proberen.
Overigens gekeken of de pakking overal goed zat. En dat zat hij gewoon... Ik zal zo even een fragment uploaden ter illustratie.

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 10:35
door kinderbrueno

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 11:23
door ief
Kan niet zeggen dat ik het heel duidelijk hoor. Als je echt het luchtfilter hoort kan dat eigenlijk maar op 2 manieren, of hij is niet dicht, of hij zit niet goed in het rubber aan de carb.

(aanzuiggeluid that is)

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 17:09
door kinderbrueno
Nou, zojuist de 14/12 erop gezet. Maar het vermogen is ver te zoeken. Trekt heel langzaam en top is rond de 15/20 km/u... Zowel met sproeier 54 als 56. Net even alle gaatjes doorgeblazen met perslucht. Hopelijk dat dat resultaat oplevert.

NB: Ik heb alle onderdelen van m'n oude carb over gezet dus daar kan het niet aan liggen. Hij rijdt ook nu gewoon weer prima met m'n oude carb

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 17:28
door ief
Doet ie bwoooop?

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 18:39
door kinderbrueno
Ja min of meer. Stationair lopen doet hij prima. Maar zodra ik gas geef zakt hij weg en als ik vol gas geef valt hij helemaal weg.. Moet er dan een grotere sproeiert in?

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 20:41
door ief
Denk het wel, met bwooop (ik wordt voorzichtiger ;))

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 20:42
door kinderbrueno
Ik ben bang dat hij dan over de 40 gaat lopen haha

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 20:43
door ief
Hoop dat de straatstenen blijven liggen, lol

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 04 feb 2016 22:12
door kinderbrueno
Hoop dat de straatstenen blijven liggen, lol
Haha laten we het hopen. Nee goed, in Amsterdam met op elke straathoek een rollerbank en bellende moeders met bakfietsen die uit alle kleine gaatje schieten is een snor die 45 rijdt natuurlijk verre van optimaal.

Anyway, even terug OnT. Net sproeier maatje 58 in de 14/12 gezet.(Grootste die ik heb liggen) En jawel, hij komt vooruit. Top ligt ongeveer hetzelfde als met de 14/9 met sproeier 54 en het optrekken gaat ook min of meer gelijk. Ik denk dus dat 58 nog een tikje te klein is. Morgen nog even snel voor college 60 halen bij de bromboer. Kijken hoe die rijdt.

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 05 feb 2016 19:14
door kinderbrueno
Vandaag zoals gezegd de 60 er in gezet. Reed lekker. 62 reed echter nog lekkerder. hij had niet zo gek veel meer trekkracht en de top lag nu ongeveer op 42/43. Waar ik wel verschil merkte was de trekkracht vanuit hogere snelheid ipv van stilstand. De trekkracht uit stilstand is echter juist hetgene wat ik zoek.

Al met al de 14/9 er weer opgezet. Ik rijd liever een 14/9 sproeier 54 met praktisch dezelfde prestaties als de 14/12 met sproeier 62

Re: Afstellen 14/12

Geplaatst: 05 feb 2016 19:21
door ief
Dan deed ie bij jou wel wat ie theoretisch zou moeten doen dus :)

Toch mis je een stapje denk ik, nl. Je kan nu dus je voortandwiel verkleinen en dan zou je op beide fronten moeten winnen toch (met zelfde eindsnelheid.)

Neem aan dat je overweging is dat je nu denkt minder benzine te verbruiken? Waarschijnlijk valt dat in de praktijk wel mee, zou leuk zijn om dat eens te checken.

Misschien toch is tijd om gaten in je zuiger te fixen.

edit > volgens mij zal nagenoeg alles wat je veranderd zodat je beter gaat optrekken er ook voor zorgen dat je top omhoog gaat, daat ontkom je (bijna) niet aan.

Edit 2 > of toch een langere bocht aan je uitlaat...