Pagina 2 van 6

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 05 mar 2016 18:44
door John1950
Al eens geprobeerd met een nieuwe bougie?

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 05 mar 2016 20:06
door ief
Ik kwam dat vage geplaatste fototje weer tegen. Als dat al aan de hand is zou je dat toch moeten kunnen zien met het kopje er af.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 05 mar 2016 20:25
door kinderbrueno
Bougie al geprobeerd uiteraard. En wat bedoel je precies met die foto ief?

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 05 mar 2016 21:29
door John1950
Wat betreft het stationair lopen het volgende. Wanneer je de carb los haalt en je kijkt in het gedeelte wat op het spruitstuk gaat zie je onder de venturie een heel klein gaatje op het aluminium gedeelte. Dat gaatje is misschien verstopt en zou je even voor de zekerheid door kunnen prikken, met een speld oid. Dat gaatje heeft dus ook met het stationair lopen te maken.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 05 mar 2016 22:57
door ief
Foto die ging over dichtgekoekte spoelers waar je net niets zag maar wel lijkt te zien, weet je het nu? ;)

Dees:
spoeler-dicht.jpg
spoeler-dicht.jpg (29.71 KiB) 4634 keer bekeken

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 00:34
door kinderbrueno
Zojuist de boel uit elkaar gehaald om de spoelers te checken. Zag er gewoon prima uit. Zal morgen het gaatje proberen John. Dankjewel.

En oja Ief. Durf het bijna niet te zeggen, maar:
Tot mijn verbazing zag ik dat ik al een zuiger met sleuven heb....
Hoe kan ik dit in godsnaam de vorige 30x dat ik m'n cilinder er af had gemist hebben..? :lol:

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 11:42
door ief
Lol, da's vrij sterk idd, kan het DAAR iig ook niet aan liggen ;)

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 11:43
door kinderbrueno
Maargoed, waar dan wel aan..

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 11:57
door ief
Dacht er gisteravond nog even over en ik snap niet dat ie het met de (ook goed afgestelde?) 12mm exact hetzelfde doet (sluit het gaatje ook uit zou je denken)

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 12:39
door kinderbrueno
Slim, nog niet eens aan gedacht. Afstellen is het ook niet. 2 Maten groter of kleiner doet precies hetzelfde.. Zou het dan misschien aan de ontsteking liggen?

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 12:47
door ief
Als ie het voor je verandering niet deed is dat ook weer een goede kandidaat ja.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 14:05
door kinderbrueno
Had het helaas ook al voor de veranderingen

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 14:18
door ief
Zou bijna zeggen, moeten we ons niet neerleggen bij maar uitvallen hoort en hoeft niet. Je zegt dat de zuiger + veren in orde zijn... hoe weet je dat? Een goed werkend membraan is ook belangrijk, weet niet in hoeverre je die al bekeken hebt.

Sidenote: Gebruik jij steeds dezelfde pakking of iedere keer een nieuwe (laatste is wel zo verstandig nl. uitzondering de uitlaatpakking.)

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 17:05
door kinderbrueno
Ligt aan de staat waarin de pakking verkeerd maar valse lucht trekken doet hij niet.

De zuiger ziet er gewoon goed uit en heb de veren een maand of 2 geleden vervangen. Ook heb ik gewoon goede compressie. En ik denk niet dat het aan het membraan ligt aangezien hij gewoon goed start.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 18:43
door ief
Dan ben ik er ook ff uit geloof ik.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 19:05
door kinderbrueno
:'(

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 19:16
door ief
tis een long shot maar zoals John zei, nieuwe bougie en in dat kader, connecties en kabeltjes en bougiekap ook nieuw/ goed?

edit: Nog een, is je vlotterpen goed gangbaar en als je de carb er op draaid, zit ie dan wel recht? Hoe schuin ie zit beinvloed nl. de vlotterhoogte en als ie daardoor te rijk (of arm?) komt te staan zal je dat vooral merken bij stationair denk.

Tover toch nog weer IETS uit de hoed, haha.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 20:01
door kinderbrueno
Haha je stelt me ook nooit teleur. Recent m'n bougie vervangen maar ik probeer het morgen maar weer. En heb de carb altijd kaarsrecht (en ook al eens op andere manieren geprobeerd) dus daar zal het niet aan liggen.

Het is overigens niet dat hij hoog stationair loopt omdat de schroef volledig ingedraaid staat. Het wiel draait rustig rond en als hij stationair loopt voel je hem langzaam in kracht afnemen tot hij op een gegeven moment uitvalt. Ik zou bijna het veertje van de schroef halen om hem nog verder in te kunnen draaien.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 20:15
door ief
Wat heb je nu exact aan het luchtfilter gedaan en welke sproeiers zitten er nu in de 9 en de 12?

Met het luchtfilter kan je best het e.e.a. doen nl. volgens mij, hij beinvloed vol en deel (geen) gas niet gelijk nl. De hoofdsproeier bepaald wel heel erg hoe ie stationair draait. Ben je er al uit of ie te rijk of te arm staat stationair?

Als het em in bovenstaande zit zou een carb met stationair sproeier ook soelaas bieden natuurlijk :)

Gaatje naar de achterzijde van de carb is ook schoon? Weet niet exact wat ie doet maar misschien wel meer als alleen overloop.

Re: Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Geplaatst: 06 mar 2016 20:20
door kinderbrueno
Ik heb het originele luchtfilter zonder slangetje en element. Dus gewoon een lege kast.

Wat de hoofdsproeier betreft; Ik weet niet of hij stationair te rijk of arm staat maar als hij te rijk zou staan zou het wiel dan niet gewoon harder moeten gaan draaien? Ook rijdt hij met deze sproeier het beste dus wil ik hem eigenlijk niet veranderen...

En een carb met stationairsproeier zou misschien werken maar ik heb het idee dat je dan juist het gevolg aanpakt en niet de oorzaak. Een tomos blok zou met een standaard snel uitlaat, brom zuiger, ontgrenst luchtfilter, bromkop en 14/9 carb toch gewoon prima moeten lopen?