Pagina 2 van 3
Re: start problemen
Geplaatst: 28 jun 2016 21:26
door flogsway
heb ik toch ergens talent voor hahaha maar zonder gekheid vind het vreemd toen het blok nog niet onder de tossie zat had deze een compressie om door een ringetje te halen , lijkt mij als het mechanisch niet goed is dat je dan ook geen mooie compressie hebt maar ik kan er ook naast zitten wat wel is gebeurd hahaha , zal morgen is kijken wat er uit het blok komt zetten en ja inderdaad 1 ding tegelijk maar ik wil snel weer rijden want heb na drie jaar weer werk en dat is zo´n gedoe om daar s´morgens vroeg te komen dat ik graag weer op de tos spring vandaar , en nu eerst een koud biertje heb er dorst van gekregen en bedankt weer
Re: start problemen
Geplaatst: 28 jun 2016 21:32
door ief
Je bent zelf degene die er dingen bij haald en in twijfel trekt, dat maakt het knap verwarrend. Als dat blok goed is is het goed, of ie nou wel of niet onder je tos zit.
Maar goed, we wachten het wel ff af. Of je haald voor 300 euro een tomos die het gewoon doet, ben je ook klaar (en dan hopen dat je geen kat in de zak koopt, altijd een risico

)
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 18:26
door flogsway
uit me blok komen vier kabels een rode , een rood/witte , een gele en een bruine
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 19:31
door ief
Dan zou ik denken dat als je het volgende aansluit en voor de rest nix dat ie iig moet lopen, ter test om de elektronika uit te sluiten. Heb je een juiste bobine/ cdi? (met 2 draden?) Wees er op voorbereid dat je hem zo niet kunt uitzetten op de normale manier.

- deelschema.jpg (30.24 KiB) 6208 keer bekeken
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 20:04
door flogsway
zal het morgen is proberen , nu regent het dat het giet en moet helaas nog steeds midden op straat knutselen , maar iig alvast thx overigens normaal moet ik altijd sleuteltje in contactslot omdraaien voor ik start of valt dit er buiten
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 20:30
door ief
overigens normaal moet ik altijd sleuteltje in contactslot omdraaien voor ik start of valt dit er buiten
Vraag je dat nu echt?
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 20:42
door flogsway
waarom nu weer zo´n reactie , een forum is in het leven geroepen voor mensen die weinig tot helemaal geen snars verstand hebben van een bepaald onderwerp en ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan maar wel domme antwoorden en ja terugkomend op het vorige , dat vraag ik echt ja
Re: start problemen
Geplaatst: 29 jun 2016 21:06
door ief
Omdat ik het niet goed begrijp
Omdat ik dit zeg:'Dan zou ik denken dat als je het volgende aansluit
en voor de rest nix', 'ter test om de elektronika uit te sluiten.' en 'Wees er op voorbereid dat je hem zo niet kunt uitzetten op de normale manier.'
En omdat ik ervan uit ga dat ook iemand die er 0 verstand van heeft maar wel de moeite neemt om er even wat langer over na te denken aan het tekeningetje zou kunnen zien wat het idee is en ik nergens 'kontaktslot' zie staan.
Daarom dus.
Re: start problemen
Geplaatst: 03 jul 2016 12:04
door flogsway

- 001.JPG (42.79 KiB) 6142 keer bekeken
zo even paar dagen niks gedaan , vanochtend verder gekeken , de rechterkant eraf gehaald maar zie niks bijzonders alles draait gewoon netjes alleen lagen er vier losse ringen in het deksel mijn vraag waar die op zaten kan die weer dicht en ga ik morgen de cilinder eraf halen bvd
Re: start problemen
Geplaatst: 03 jul 2016 12:53
door kinderbrueno
Normaal gesproken op de as waar ze op passen.
Re: start problemen
Geplaatst: 03 jul 2016 13:37
door flogsway
owk dus dan moet ik ervan uit gaan op de middelste
Re: start problemen
Geplaatst: 04 jul 2016 10:21
door shadowranger
Ik kan niet beoordelen van de foto wat de grootte is van deze ringen. Normaal hoort er maar 1 op de middelste as en 1 of 2 op de as van de kickstart, afhankelijk van de speling in de lengterichring van de as gezien.
Re: start problemen
Geplaatst: 04 jul 2016 14:44
door flogsway
ringen zitten weer op z´n plaats , carterdeksel is weer netjes dicht , verder nog steeds het zelfde start voor geen meter , ga hem maar weer naar de brommerboer brengen aangezien er hier in de buurt geen handige harry´s te vinden zijn, zal wel weer een bom duiten kosten maar beter dan me eigen dood ergeren , dus morgen weer een kilometertje of vijf lopen jawel in een stad met 80.000 inwoners geen brommerboer te vinden dus morgenochtend vroeg de paden op en de lanen in en I.I.G bedankt
Re: start problemen
Geplaatst: 07 jul 2016 21:16
door flogsway
nou voor dat ik ging wandelen , eerst even de brommerboer gebeld en gevraagd of tie eventueel mijn brommert kon ophalen met als antwoord dat ie helemaal niks meer deed met Tomossies , dus weer terug bij af heb gelukkig nog een fiets die zich zonder morren in beweging geeft
Re: start problemen
Geplaatst: 10 jul 2016 13:01
door flogsway
toch maar weer is gekoekeloerd , nu de cilinder en kop eraf gehaald en schrok enigzins zag er aardig roestig uit , zuiger zag er nog goed uit veren waren nog in contact alleen geen beweging in te krijgen is dit opte lossen
Re: start problemen
Geplaatst: 12 jul 2016 20:28
door shadowranger
Hoe bedoel je "veren waren nog in contact alleen geen beweging in te krijgen"? Bedoel je dat de zuigerveren vast zitten in de groef van de zuiger?
Re: start problemen
Geplaatst: 12 jul 2016 20:54
door flogsway
nee met zuiger en veren niks aan de hand , maar normaal gesproken kan je met de zuigerstang je krukas in beweging krijgen maar die kan ik nu alleen nog maar naar boven en beneden duwen , de voorwaartse en achterwaartse beweging zit vast
Re: start problemen
Geplaatst: 12 jul 2016 21:36
door ief
Help, ik doe ook nog es een poging. Voorwaartse en achterwaartse beweging, veren in contact....
(???)
Ff een tekeningetje maken met wat je bedoeld maakt de dingen zooooo veel duidelijker.
But.... bedoel je niet gewoon te zeggen dat je bigendlager kapoet is? Dat is het lager welk de drijfstang met de krukas verbind?
Edit: Zo misschien duidelijker?

- flog.jpg (57.56 KiB) 6018 keer bekeken
Re: start problemen
Geplaatst: 12 jul 2016 23:15
door flogsway
zoals bekend ben ik nog steeds een dummy op sleutel gebied , dus bigend lager zegt me niet veel maar zoals beschreven op bovenstaande tekening komt het neer met wat ik bedoelde uit te leggen , maar is dit ook de reden dat de kickstart muurvast zit
Re: start problemen
Geplaatst: 12 jul 2016 23:37
door ief
Het is allemaal echt niet zo ingewikkeld flog, je moet er alleen wel ff moeite voor doen maar affijn. De krukas zet een op en neer gaande beweging (de zuiger) om in een rondgaande beweging. Als een van de 2 lagers in de drijfstang kapot zijn/ vast zitten dan gaat dat niet of slecht dus ja, dan wil je kickstarter ook niet/ moeilijk rond. (want die wil de krukas rond laten gaan zodat de zuiger op en neer kan gaan.)

- 2-Stroke_Engine_ani.gif (283.75 KiB) 6009 keer bekeken
Ervan uitgaande dat dit nu is echt het probleem is (dat voel je echt wel als je de drijfstang beweegt, knarsknars of helemaal nix) dan heb je dus niet een gereviseerd blok gekocht maar een verrot blok.